Az olasz istálló a héten egy háromnapos tesztprogramot teljesít a katalán fővárosban: kedden a csapat mindkét pilótája autóba ült, szerdán pedig Hamilton kezdte a programot, ám délelőtt 11 óra magasságában a gumifalnak csapódott az SF-23-assal. A balesetről nem közölt részleteket a csapat, így azt sem tudni, hogy műszaki hiba történt-e, avagy a hétszeres világbajnok hibázott.
A helyreállítási munkálatok viszont órákig tartottak, és mire az autó újra bevethető lett volna, a látási viszonyok már nem tették lehetővé a folytatást – így Charles Leclerc egyáltalán nem gurulhatott pályára. A Ferrari SF-23-as javítása azért tartott sokáig, mert az autó jelentős sérüléseket szenvedett az első felfüggesztés és az aerodinamikai elemek terén. A szerelők több órán keresztül dolgoztak az autó helyreállításán, és végül csak a késő délutáni órákra készültek el.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
A Ferrari olasz lapértesülések szerint úgy döntött, nem változtat az eredeti tervein: a harmadik tesztnapon, csütörtökön Antonio Giovinazzi és Dino Beganovic kap lehetőséget, így Hamilton és Leclerc is elhagyta a pályát a második nap végén.
HIRDETÉS
Giovinazzi idén is a csapat tartalékversenyzője lesz, és az idény során több versenyhétvégén is jelen lesz a Ferrari kötelékében. Beganovic számára viszont ez lesz az első Forma-1-es teszt: a 21 éves svéd pilóta — aki a Ferrari versenyzői akadémiájának tagja — az elmúlt három évben megszerezte az F1-es szuperlicenchez szükséges pontokat. A szabályok szerint legalább 300 kilométert kell teljesítenie egy F1-es autóval, hogy hivatalosan is jogosult legyen egy nagydíjhétvégi szabadedzésen való részvételre.
Beganovic számára ez kulcsfontosságú alkalom lesz, hiszen teljesítenie kell egy 65 körös etapot, hogy megfeleljen az FIA előírásainak és később szabadedzéseken is vezethessen.
HIRDETÉS
HIRDETÉS
A Ferrari jövő hét kedden és szerdán is tesztel Barcelonában, akkor a Pirelli gumitesztjén vesz részt egy, a 2026-os szabályoknak megfelelően átalakított „öszvérautóval”.
HIRDETÉS