A hétszeres világbajnok az ötödik helyre kvalifikált Melbourne-ben, ami főleg az előző hétvége nehézségei után üdítő eredmény számára. A brit rámutatott, hogy a csapatnak sikerült javulnia a jóval kilátástalanabbnak tűnő pénteki edzésnapok után, ám ezen a pályán az autóikon különösen intenzíven jelentkezik a szívóhatás által előidézett pattogás, ami nemcsak leszorítőerő-vesztést eredményez a féktávokon, de a versenyzők számára is rendkívül zavaró érzés.
„A tegnaphoz képest és az előző versenyhez képest is jól alakult ez a nap, örülök hogy ismét az első felében vagyok. Dzsiddában nagyon kemény volt, hogy annyira hátra kerültem és nem is tudtam sokat javulni” – kezdte értékelését némi visszaemlékezéssel Hamilton.
„Tegnap szintén elég komoly hátrányban voltunk még, de rengeteg munka zajlott éjszaka a gyárban, és azt hiszem, kihoztuk az autóból a legtöbbet. Bár én úgy éreztem, hogy lehetett volna egy kicsit jobb is, de ez is inkább jó hír, az autó viszont elég rosszindulatúan viselkedik, amikor a határokat feszegetem vele. Megharap, mint egy vipera vagy egy csörgőkígyó. Folyamatosan próbáljuk olyan szinten tartani a pattogást, hogy minél hardcore-abb legyen, de még ne rázza ki az agyunk.”
„Kettőnknek kicsit eltérő autója van, különböző dolgokkal próbálkozunk. Én kaptam valamit az autómra, ami egy kicsit megnöveli a súlyát, de talán javít valamit a helyzeten és információul szolgálhat a csapat számára a holnapi versenyre. Remélem, ennek segítségével végre tehetünk némi előrelépést.”
Hamiltonnak idén még nem sikerült előrébb kvalifikálnia az 5. rajthelynél, s a tény, hogy csapattársa, George Russell most közvetlenül mögötte végzett, megerősíti, hogy a Mercedes továbbra is a harmadik erőnek számít a csapatok sorrendjében.