Komoly kihívásokkal nézett szembe a Mercedes istállója a 2022-es szezon során, az egyedi, lényegében oldaldobozok nélkül megépített autója ugyanis finoman szólva is nehezen kezelhetően viselkedett. A csapat jó néhány hétvégéről távozott rossz szájízzel, ugyanis akármilyen keményen dolgoztak a problémáik megértésén, az autó képes volt újra és újra meglepni a mérnököket. Lewis Hamilton egyenesen a karrierje legkiszámíthatatlanabb autójaként jellemezte a W13-at.
„A mérnökeimnek így írtam le: képzeljétek el, hogy megpróbáltok minél közelebb lopózni egy ló mögé. Hol van az a pont, ahol arcon fog rúgni? Mert ha megtörténik, az fájni fog. Ez nagyon jól leírja, milyen érzés egy kiszámíthatatlan autóra támaszkodni” – fogalmazott Hamilton Mexikóban.
Hamilton már a téli tesztek elején tudta, hogy az idei nehéz menet lesz, de arra számított, hogy a mérnökök hamarabb megoldást találnak a problémákra.
„Már az első alkalommal éreztem. De soha ne mondjuk, hogy soha. Talán az első versenyre kijavíthattuk volna, ki tudja? Néha nehéz megmondani, meddig fognak tartani ezek a dolgok. Ráadásul ekkora pattogással soha nem volt dolgom.”
A Mercedesnél nem Hamilton volt az egyetlen, akit meglepett a probléma komplexitása. A mérnökök alaposan megizzadtak, mire kiismerték az autót.
„Nem számítottak rá, hogy eddig fog tartani megérteni a pattogás okát. Új eszközöket is tervezniük kellett. Bíztunk és reménykedtünk, de aztán jött egyik fejlesztés a másik után, és egyik sem működött. Képzeljék el, hogy a mérnökök a szélcsatornában látták a teljesítmény javulását, a pályán viszont nem. Folyton a padlóra kerültünk, de ami nem öl meg, az megerősít. Nem lesz könnyű a következő szezonban az élre állni, de úgy gondolom, az autónk működését már sokkal jobban értjük” – fogalmazott a hétszeres világbajnok.