A Red Bull arra gyanakodott, hogy a Ferrari az üzemanyag-átfolyással játszik, és ennek köszönhető az, hogy az idei évben jelentős mértékben sikerült javítaniuk teljesítményükön, ráadásul az egyenesben mindenkinél jóval gyorsabbak.
Az FIA tisztázta a szabályokat, és technikai direktívát adott ki, amelyben tisztázta az üzemanyag-átfolyásra vonatkozó regulákat, valamint azt is leszögezték, hogy kötelező elhelyezni az üzemanyagtankban egy mérőszenzort.
Hamilton szerint ezután a Ferrari teljesítménye visszaesett, és ez látható is számukra az Amerikai Nagydíjon.
„Eléggé érdekes látni azt, ami ezen a hétvégén kijött” – mondta Hamilton. „Szombaton nyilvánvalóan erőt veszítettek. Érdekelne, hogy ez hogy folytatódik, és hogy a versenyen mi lesz majd.”
Hamilton hozzátette, nem biztos, hogy könnyebb lesz megelőzni a Ferrarikat: „Általában véve az egyenesekben még mindig gyorsabbak, mint mi.”
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint egyáltalán nem biztos, hogy van összefüggés az FIA által kiadott új direktíva és a Ferrari visszaeső tempója között.
„Nyilvánvaló, hogy a három topcsapat közelebb volt egymáshoz az egyenesbeli teljesítményt tekintve ezen a hétvégén” – mondta Wolff. „De nem mondanám azt, hogy ez valamilyen speciális esemény miatt történik.”
„Tény, hogy megnyertük az első pole pozíciónkat július, vagyis Hockenheim óta először, és tényleg versenyben vagyunk.”