Az időmérő edzés több szempontból is érdekesnek ígérkezett: az Olasz Nagydíjtól kezdve betiltották az eltérő motormódok használatát a kvalifikáción, ebből arra lehetett volna következtetni, hogy a Mercedes előnye csökken a többiekhez képest.
A csapatok persze nem számítottak arra, hogy emiatt a Mercedes előnye eltűnik – és ez nem is történt meg, a világbajnok istálló továbbra is nagy fölénnyel végzett a mezőny élén.
A másik dolog, amitől viszont sokan tartottak az időmérő előtt, az a forgalom és a többiek akadályozása. A 2019-es Olasz Nagydíj időmérő edzésén többen nem tudták elkezdeni gyorskörüket, miután olyan forgalom alakult ki a pályán – senki nem akart ugyanis előre menni, hogy „felvezesse” a többieket, és szélárnyékot adjon nekik.
Ahogyan arra számítani lehetett, a Q1 végén a versenyzők csatázni kezdtek egymással, így többen forgalomba kerültek és egyszerűen nem tudták teljesíteni gyorskörüket. Így járt többek között Sebastian Vettel is, aki már az első etapban kiesett. A továbbjutásért folyó harc szorosan alakult: Albon idejétől a 16. helyezett Grosjean 35 ezredmásodperccel, Vettel a 17. helyen 47 ezreddel maradt el. Rajtuk kívül Antonio Giovinazzi búcsúzott még az Alfa Romeóval, valamint a két Williams, George Russell és Nicholas Latifi.
Nicholas Latifi, Esteban Ocon és Kimi Räikkönen incidensét – amikor Räikkönen szerint Ocon blokkolta őt – pedig az időmérő után vizsgálják a versenybírák.
A Q2-ben a második körök kezdetéig ismét kivárt a mezőny, akárcsak tavaly – senki nem akart a „felvezető” autó lenni, ám végül a Renault volt az, aki elsőként küldte pályára a versenyzőit.
Ezúttal megfelelő távolságra tudták követni egymást a pilóták, a továbbjutás végül Daniil Kvyat, Esteban Ocon, Charles Leclerc, Kimi Räikkönen, valamint Kevin Magnussen számára nem sikerült.
Mindkét Ferrari kiesett tehát a Q3 előtt, egyikük számára sem sikerült a top 10-be kerülni – 1984 óta ez az első alkalom, hogy ez nem sikerült számukra a hazai pályájukon.
Hamilton végül 1:18.887-es pályacsúccsal szerezte meg a pole pozíciót csapattársa, Valtteri Bottas előtt, ám szoros volt a küzdelem: mindössze 69 ezredmásodperc választja el őket egymástól.
A Q3-ban a Mercedesek mögött a harmadik helyért várható volt a nagy csata, és végül így is lett: a harmadik rajtkocka végül Carlos Sainzé, a McLaren pilótájáé lett, aki 8 tizedmásodperces hátrányban van a Mercedesekhez képest.
A 4. rajtkockát Sergio Perez, a Racing Point pilótája szerezte meg, és csak mögüle, az 5. helyről várhatja majd a piros lámpák kialvását Max Verstappen, a Red Bull pilótája.
Sainz mögött egyébként szorosan alakult a mezőny: mindössze néhány ezredmásodperc választotta el egymástól a versenyzőket: Norris 25 ezreddel maradt le Verstappen mögött, őt pedig Daniel Ricciardo 44 ezredmásodperces hátrányban követi a 7. helyen. A top 10 sorrendjét végül Lance Stroll (Racing Point), Alexander Albon (Red Bull) és Pierre Gasly (AlphaTauri) zárja.