A bakui utcai pályán a legtöbb csapat szembesült a pattogás jelenségével, ám míg több csapat kordában tudja tartani azt, a Mercedes a szezon eleje óta jelentősen szenved a „delfinezés” miatt. Hamilton szombaton, az időmérő után elismerte, annyira fájt a háta a pattogás miatt, hogy be sem tudta fejezni hosszú etapját a második edzésen. Azt ugyanakkor hozzátette, az autón elvégzett módosításoknak hála valamelyest javult a helyzet.
„Őszinte leszek, olyan mértékben fogott talajt az autó az egyenes végén, hogy nem tudtam befejezni a hosszú etapomat, a hátam kész káosz volt” – mondta a hétszeres világbajnok.
„Nagy köszönet Angelának [Cullen]. Minden este fizioterápiát nyújt, illetve akupunktúrát. Reggel is elég komoly fájdalommal ébredtem. Most nem olyan rossz a helyzet az egyenes végén, a kanyarokban viszont igen. Szóval az ember csak próbálja a falaktól távol tartani az autót. Remélhetőleg sok üzemanyaggal kisebb mértékű lesz vasárnap – viszont nagyon lassúak vagyunk az egyenesben.”
„Meggyőződésem, hogy ez ennek a pattogásnak is köszönhető, mert lelassít, valahányszor az autó az aszfalthoz ér. Másoknak viszont olyan szárnyaik vannak, mint Monzában, szóval rengeteg a tennivalónk.”
Hamilton hozzátette, az autó pályán tartása nagy kihívás – és bár a pattogás a látásban is zavarja, azzal már megbarátkozott.
„A láthatóság ugyanaz egész évben. Határozottan nehéz. Számomra egyszerűen arról szól a dolog, hogy távol tartsam a falaktól az autót a gyors kanyarokban. De úgy tűnik, semmi sem működik, pedig rengeteg mindenen változtattunk.”
„Őrület, mert Barcelonában nem volt semmi, de mindenhol máshol igen. Szóval olyan jelenség ez, amivel egyszerűen nem boldogulunk. És szerintem biztonsági kérdéseket is felvet. Mert 290 km/h-s kanyarokban ér le az autó alja nagy mértékben, és nem sok mindent tehetünk, hogy megállítsuk.”
„Négy évig nem lehet ez így ezekkel az autókkal. Szóval szerintem dolgozniuk kell rajta, és szerintem mi, versenyzők mindannyian erről beszélünk.”