Tost ugyan úgy fogalmazott a Kanadai Nagydíj sajtótájékoztatóján, hogy támogatja az FIA-t azon törekvésében, hogy megoldást találjon a csapatokat a szívóhatás miatt sújtó delfinezésre, amely egyes, jobban érintett versenyzőknél akár koncentrációzavarral és egészségkárosodással is járhat, ugyanakkor az osztrák szakvezető szerint a pilóták maguk is javíthatnának a helyzetükön intenzívebb edzéssel.
„A versenyzők rengeteget panaszkodnak miatta, és egyrészt persze megértem, hogy nem könnyű a helyzetük, másrészt viszont ez mégiscsak egy Forma-1-es autó” – mondta Tost. „Emlékszem, amikor a régi időkben először megjelentek a szívóhatású autók, egy versenyző odajött hozzám vasárnap este és azt mondta, másnap mennie kell a fogorvoshoz, mert az autó kirázta a fogából a tömést.”
„Nincs ebben semmi új, a versenyzőknek egyszerűen többet kell edzeniük a nyakuk és a csípőjük izmainak erősítésére. Nem Rolls-Royce-t kell vezetni, hanem F1-es autót, és ezzel tisztában kell lenniük. Ha az autó túl merev vagy túl nehezen vezethető számukra, talán maradjanak otthon, üljenek le egy székre a nappaliban, és nézzék a versenyeket a tévén keresztül.”
Annak ellenére fogalmazott meg éles kritikát az AlphaTauri főnöke, hogy éppen az ő egyik versenyzőjétől, Pierre Gaslytól érkezett a pilóták egészségét féltő egyik fő aggodalom az Azeri Nagydíj után: a francia akkor közbeavatkozást sürgetett az FIA-tól, ha nem akarják azt látni, hogy a versenyzők már 30 évesen bottal járnak.
„Már a szabályok megalkotásának első pillanatától egyértelmű volt, hogy nem lesz könnyű vezetni az új autókat, hiszen nagyon merevre kell állítani őket nagyon alacsony hasmagassággal ahhoz, hogy a padlólemez hatékonyan működjön. Emellé jöttek még a 18 colos gumik, amelyek már a lengéscsillapításban sem játszanak akkora szerepet, mint az elődeik” – tette hozzá Tost, ezzel jelezve, hogy élces megjegyzései ellenére nem bagatellizálja el a problémát.