Hazaküldené a panaszkodó versenyzőket az AlphaTauri főnöke - F1VILÁG.HU

Hazaküldené a panaszkodó versenyzőket az AlphaTauri főnöke

HIRDETÉS
Régen azt is szó nélkül viselték a Forma-1-es versenyzők, ha a pattogás kirázta a fogtömésüket, ehhez képest ma túl sok méltatlankodást hallani a nehezen vezethető autók miatt az AlphaTaurit irányító Franz Tost szerint.
BAKU, AZERBAIJAN - JUNE 11: Pierre Gasly of France driving the (10) Scuderia AlphaTauri AT03 on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Azerbaijan at Baku City Circuit on June 11, 2022 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Clive Rose/Getty Images)

Tost ugyan úgy fogalmazott a Kanadai Nagydíj sajtótájékoztatóján, hogy támogatja az FIA-t azon törekvésében, hogy megoldást találjon a csapatokat a szívóhatás miatt sújtó delfinezésre, amely egyes, jobban érintett versenyzőknél akár koncentrációzavarral és egészségkárosodással is járhat, ugyanakkor az osztrák szakvezető szerint a pilóták maguk is javíthatnának a helyzetükön intenzívebb edzéssel.

„A versenyzők rengeteget panaszkodnak miatta, és egyrészt persze megértem, hogy nem könnyű a helyzetük, másrészt viszont ez mégiscsak egy Forma-1-es autó” – mondta Tost. „Emlékszem, amikor a régi időkben először megjelentek a szívóhatású autók, egy versenyző odajött hozzám vasárnap este és azt mondta, másnap mennie kell a fogorvoshoz, mert az autó kirázta a fogából a tömést.”

„Nincs ebben semmi új, a versenyzőknek egyszerűen többet kell edzeniük a nyakuk és a csípőjük izmainak erősítésére. Nem Rolls-Royce-t kell vezetni, hanem F1-es autót, és ezzel tisztában kell lenniük. Ha az autó túl merev vagy túl nehezen vezethető számukra, talán maradjanak otthon, üljenek le egy székre a nappaliban, és nézzék a versenyeket a tévén keresztül.”

Annak ellenére fogalmazott meg éles kritikát az AlphaTauri főnöke, hogy éppen az ő egyik versenyzőjétől, Pierre Gaslytól érkezett a pilóták egészségét féltő egyik fő aggodalom az Azeri Nagydíj után: a francia akkor közbeavatkozást sürgetett az FIA-tól, ha nem akarják azt látni, hogy a versenyzők már 30 évesen bottal járnak.

„Már a szabályok megalkotásának első pillanatától egyértelmű volt, hogy nem lesz könnyű vezetni az új autókat, hiszen nagyon merevre kell állítani őket nagyon alacsony hasmagassággal ahhoz, hogy a padlólemez hatékonyan működjön. Emellé jöttek még a 18 colos gumik, amelyek már a lengéscsillapításban sem játszanak akkora szerepet, mint az elődeik” – tette hozzá Tost, ezzel jelezve, hogy élces megjegyzései ellenére nem bagatellizálja el a problémát.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!