A Haas csapata pénteken jelentette be, Hülkenberg az idei szezon végén — két idényt követően — otthagyja az istállót, nem sokkal később pedig a Sauber és az Audi is bejelentést tett: eszerint egy több évre szóló megállapodást kötöttek Hülkenberggel, aki így 2025-től már a svájci istálló színeiben versenyezhet a Forma-1-ben.
A Sauber által kiadott közlemény kiemeli, Hülkenberg korai szerződtetése azért különösen fontos, mert a német pilóta így kiveheti majd a részét az új szabályok szerint készülő 2026-os versenyautó fejlesztéséből.
„Nagyon örülünk, hogy 2025-től újra itt üdvözölhetjük Nicót Hinwilben, és hogy a Forma-1-ben versenyezhetünk vele. Sebességével, tapasztalatával és csapatmunkához való elkötelezettségével fontos szerepet fog játszani csapatunk átalakításában és az Audi F1-es projektjében” – mondta Andreas Seidl, a Sauber Motorsport AG vezérigazgatója, aki egyben az Audi jövőbeli F1-es gyári csapatának vezérigazgatója is.
„Már a kezdetektől fogva nagy volt a kölcsönös érdeklődés, hogy hosszú távon építsünk valamit együtt. Nico erős személyiség, és hozzájárulása, mind szakmai, mind személyes szinten segíteni fog minket az autó fejlesztésében és a csapatépítésben.”
A 36 esztendős versenyző korábban dolgozott már a Saubernél, hiszen 2013-ban a svájciak színeiben versenyzett a Forma-1-ben — elmondása szerint nagy öröm számára a visszatérés.
„Visszatérek abba a csapatba, ahol 2013-ban dolgoztam, és kellemes emlékeim vannak a svájci csapat erős csapatszelleméről” – mondta Hülkenberg. „Az Audiért versenyezni különleges jövőkép. Amikor egy német gyártó ilyen eltökéltséggel lép be a Forma-1-be, az egyedülálló lehetőség. Nagy megtiszteltetés számomra, hogy egy ilyen márka gyári csapatát képviselhetem.”
Azt egyelőre nem tudni, hogy ki lesz Nico Hülkenberg csapattársa 2025-ben, az Audi azonban előrehaladott tárgyalásokat folytat a Ferraritól év végén távozni kényszerülő Carlos Sainzcal. Minden jel arra utal tehát, hogy a Saubertől az évad végén távoznia kell Vatteri Bottasnak és Zhou Guanyunak is.
Az Audi még 2022 őszén jelentette be, motorgyártóként csatlakozik a Forma-1-hez 2026-tól a Sauber partnereként, azóta pedig eldőlt az is, a német konszern teljes egészében felvásárolja majd a svájci istállót, így az 2026-tól az Audi gyári csapataként működik tovább a száguldó cirkuszban.