Friss hírek

Horner: Nem helyes, hogy a Mercedes „zaklatása” miatt rúgták ki Masit

Egyáltalán nem tartja helyesnek Michael Masi menesztését a Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner, aki szerint a Mercedes „zaklató” viselkedése vezetett odáig, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) végül úgy döntött, megválik tőle.

Az F1-es versenyigazgató a tavalyi szezonzáró után került célkeresztbe, miután ellentmondásos döntései szerepet játszottak abban, hogy Max Verstappen az utolsó körben meg tudta előzni Lewis Hamiltont, ezáltal pedig megnyerte a világbajnoki címet.

Az FIA belső vizsgálatot indított az ügyben, végül pedig menesztette Masit, a versenyigazgatói feladatokat pedig idén két új szakember veszi át.

Hirdetés
 

A Red bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint nem volt helyes, amit az FIA tett, főleg azért nem, mert a Mercedes nyomására távolították el Masit.

„Hogy helyes volt-e kirúgni őt azon nyomás alapján, amit egy rivális csapat helyezett rá? Szerintem nem” – mondta a brit szakember a BBC-nek. „Egyenlő volt a zaklatással. Passzív-agresszívan.”

„Igen, Masi követett el hibákat, és ez frusztráló volt, de nézni kell azt a szerepkört is, amiben tevékenykedett, és azokat az eszközöket, amik a rendelkezésére álltak. Nem lehet egyszerűen csak Michaelt hibáztatni. Nem fair ezt tenni.”

A ZAKLATÁS NEM PÁLYA!

A brit szakember kifejtette, tény, hogy Masi követett el hibákat a szezon során, de azoknak sokszor ők maguk is az elszenvedői voltak. Az viszont Horner szerint teljességgel elfogadhatatlan, hogy a történtek miatt zaklatták a kirúgott versenyigazgatót.

„Michael számos hibájának elszenvedői voltunk. De egy rendkívül komoly nyomással járó pozícióban volt egy rendkívüli nyomással járó sportban. De ami megbocsáthatatlan, az a trollkodás, az online zaklatás, a halálos fenyegetések, amiket ő és a családja kapott. Ezt semmiféleképpen sem lehet tolerálni. Ennek semmi köze nem volt a sporthoz. Egyszerűen zaklatás, amit semmilyen módon nem fogadnék el a saját szervezetünkön belül.”

„Ezért is szólaltam fel Michael érdekében, mert úgy éreztem, semmiféle támogatást nem kapott. Nem állt mögötte senki. Hagyták őt lógni, és aztán volt egy összehangolt kampány, ami nagyon passzív-agresszív volt, és ellene irányult. És én mindig ki fogok állni az olyanokért, akit zaklatnak. A zaklatás nem elfogadható.”

AZ ABU DHABIBAN TÖRTÉNTEKRŐL

A Red Bull csapatfőnöke szót ejtett az Abu Dhabi Nagydíjon történtekről is: „Nem gondolom azt, hogy a szabályokat nem tartották be megfelelően. Azt gondolom, talán másképp alkalmazták őket, mint korábban – azáltal, hogy nem engedtek el minden lekörözöttet. Ha a versenybírók úgy ítélték volna meg, hogy a szabályokat nem megfelelően alkalmazzák, akkor nem hirdettek volna végeredményt.”

Horner szerint Masi döntése, hogy csak néhány lekörözöttet engedett el, nem befolyásolta a végeredményt.

„Az incidenst megnézve, nem volt egy komoly baleset, és a versenyző sem sérült meg. Az autó a megnyitás közelében volt, és végig nagyon valószínűnek tűnt, hogy eltakarítják, és nem lesz probléma azzal, hogy mind a hét autót elengedjék öt helyett. Ha mind a hét autót elengedik, akkor problémáznának ezen? Nem befolyásolta volna a bajnokság végkimenetelét, ha mind a hét autót elengedik. Az egyetlen hiba, amivel érvelni lehet, hogy nem engedett el két autót, amit könnyen megtehetett volna, de a versenyre nem lett volna hatással.”

A Red Bull csapatfőnöke szerint teljesen érthető, hogy a versenyirányítás nem akarta, hogy a biztonsági autó mögött érjen véget a bajnokság.

„A lehető legrosszabb befejezése lett volna egy káprázatos szezonnak. Ha az idény intenzitását nézzük, sokkoló lett volna, ha egy béna incidens miatt a biztonsági autó mögött intik le a versenyt.”

Szintén komoly vitatémát szolgáltatott a szezonzáró után, hogy a Red Bull és a Mercedes kulcsemberei a bajnokság hajrájában többször nyomás alá helyezték a versenyigazgatót: olykor verseny közben kezdték el presszionálni Masit a rádión keresztül.

„Fontos, hogy a tényeket írjuk le. Ki volt az első, aki odaszólt Michaelnek? Nem én. Én csak reagáltam arra, hogy nyomás alá helyezték őt, amit hallhattam egy rivális csapattól” – reagált az ezzel kapcsolatos felvetésre Horner. „Az én dolgom pedig csapatfőnökként, hogy megvédjem az érdekeinket. Szerintem ez kisebb volt annál a nyomásnál, amelyet a riválisaink gyakoroltak rá, amikor meg akarták győzni, hogy ne küldje be a biztonsági autót. Vagy, hogy az előző kör eredményét vegyék alapul. Vagy ne legyen virtuális biztonsági autó, vagy legyen valódi biztonsági autó.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!