Az idei évben jelentősen megváltoznak a technikai szabályok, így a versenyautók is gyökeresen átalakulnak. Az aerodinamikai leszorítóerő helyett a talajhatás lesz a hangsúlyosabb, a cél pedig az új regulák megalkotásakor az volt, hogy a versenyzők könnyebben tudják követni egymást a kanyarokban, így több előzési lehetőség kínálkozzon.
Az Aston Martin tartalékosaként tevékenykedő Nico Hülkenberg azonban egyáltalán nincs meggyőződve arról, hogy sikerül elérni a kitűzött célt a 2022-es autókkal.
„A kezdeti tapasztalataim alapján… Az új autók baromi gyorsak, és nem feltétlenül lassabbak, mint a legutóbbi generációs versenygépek. A vezetési élmény sem változott annyit – legalábbis a szimulátor alapján” – mondta a német, aki F1-es pályafutása során 179 nagydíjon állt rajthoz.
„Nagyon érdekes lesz látni azt, hogy ezek az autók tényleg jobban tudják-e majd követni egymást. A szimulátorban a kanyarsebesség rendkívül magas, szóval adott a „piszkos levegő” kockázata, így nehezen tudom elképzelni, hogy olyan egyszerű lesz majd kényelmesen követni egy másik autót.”
„Bárhogy is legyen, remélem, hogy kellemesen csalódom. Amint elkezdődnek az előszezoni tesztek, a versenyzők és a csapatok elkezdik kideríteni, hogyan is viselkednek valójában az autók a pályán.”
Szintén változás az idei évre, hogy a Forma-1-ben már nem 13, hanem 18 colos kerekeket használnak. Hülkenberg ezzel kapcsolatban azt mondta, az autóból való kilátásban ez nem fogja akadályozni a versenyzőket.
„A pilóta egyszerűen többet lát a felniből a gumi oldalfala helyett” – fogalmazott.