A Mercedes Forma-1-es csapatánál attól tartanak, idén már nem támaszkodhatnak az elmúlt években látott legfőbb monacói előnyükre.
A Mercedes Forma-1-es csapatánál attól tartanak, idén már nem támaszkodhatnak az elmúlt években látott legfőbb monacói előnyükre.
2012-ben Michael Schumacher a legjobbnak bizonyult a monacói időmérőn – igaz, egy korábbi büntetés miatt végül csak hátrébbról rajtolhatott –, míg tavaly Nico Rosberg a pole pozícióból rajtolva tudott nyerni a Hercegségben.
A Mercedes számára tehát eddig igencsak feküdt a szűk utcai pálya, ennek pedig egyik legfőbb oka az volt, hogy autójuk gyakorlatilag rendre túlhevítette az abroncsokat, ennek viszont Monacóban pozitív hatása volt az időmérőn.
Bár a német istállónak minden oka meglenne az optimizmusra a hétvégi futam előtt, Toto Wolff, a gárda motorsport-igazgatója elárulta, mivel autójuk sokat javult az idei évre, ebből most nem tudnak előnyt kovácsolni.
„A múltban az alacsony tapadású pályákon, mint amilyen a monacói, könnyebben életben tudtuk tartani az abroncsokat. Idén viszont már nem jelent problémát a gumik túlhasználása” – magyarázta Wolff.
Miután a csapat jelentős előrelépéseket tett a gumikezelés tekintetében, egy körön feltehetően nem lesz akkora előnye riválisaival szemben.
A Mercedesnél mindenesetre bíznak abban, esélyük lesz a győzelemre a szezon hatodik futamán.
„Gyanítom, a motorerő nem lesz olyan fontos itt, és Monaco egyébként is mindig más valamiért. Most nyilvánvalóan adott egy csapat, mely előnyben van a többiekkel szemben, de egy olyan utcai pályán, mint a monacói, minden másképp alakulhat.”
„Viszont nyertünk itt tavaly, és természetesen szeretnénk ismételni idén.”