Idén sem használ szélcsatornát a Virgin

A Virgin Racing komoly előrelépést vár új versenygépétől, hiszen a tavalyi évben megszerzett tapasztalatait felhasználva, egy erősebb háttérrel kezdheti meg a felkészülést második szezonjára a Forma-1-ben.


A Virgin Racing komoly előrelépést vár új versenygépétől, hiszen a tavalyi évben megszerzett tapasztalatait felhasználva, egy erősebb háttérrel kezdheti meg a felkészülést második szezonjára a Forma-1-ben.

A brit bázisú alakulat már a tavalyi autóját is teljes mértékben számítógéppel tervezte, és ez az új autó esetében sincsen másképpen, ráadásul a cég megduplázta CFD kapacitását azzal, hogy megerősítette partneri kapcsolatát a CSC vállalattal.

„Mindképpen komolyabb előrelépést várunk a következő szezonban” – mondta a csapat technikai vezetője, Nick Wirth. „Sokkal többet tudunk, mint az elmúlt év elején, és az erőforrásainkat is megerősítettük, így az új autó komoly előrelépés lesz a 2010-es versenygéphez képest.”

„Izgatottan várjuk, hogy feltehessük autónkra az új elemeket, és megpróbálunk tanulni a tavalyi hibákból, hogy egy sokkal gördülékenyebb szezont teljesíthessünk majd az idei esztendőben.”

„Úgy gondolom, hogy egy nagyon izgalmas szezon előtt állunk. Új gumik, új szabályok lesznek, és érkezik a mozgatható hátsó szárny. Senki sem tudja, hogy ez a szárny miként működik majd élesben, de ennek komoly kihatása lesz arra, hogy miként használjuk a motorokat.”

„Számos olyan dolog lesz, ami teljesen más lesz az idei évben, és mindenképpen előrébb szeretnénk lépni a mezőnyben, hogy megmutathassuk, mire vagyunk képesek.”

Már az elmúlt évben is korlátozták az aerodinamikai munkát, így a szélcsatornában eltölthető időt, illetve a CFD használatát. A legtöbb csapat javarészt a szélcsatornára koncentrál, és minimális energiát fektet a számítógépes szimulációra, ám Wirth elmondta, hogy náluk továbbra is a CFD kapja a főszerepet.

„Fantasztikus kapcsolatot alakítottunk ki partnerünkkel, a CSC-vel, aminek köszönhetően egy új számítógépes rendszert helyezhettünk üzembe technológiai központunkban, Banbury-ben” – magyarázta.

„Ez pedig azt jelenti, hogy mi leszünk az első csapat a mezőnyben, amely csakis a CFD-vel éri el aerodinamikai korlátait. 2011-ben minden más csapatnál többet fogjuk használni a számítógépes tervezés és tesztelés adta lehetőségeket.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS