A tavalyi, W10-es kódjelű versenyautónak komoly hűtési problémái voltak, amit nem is sikerült teljesen orvosolnia a csapatnak az idény során.
A Mercedes ezen gyengesége főleg az Osztrák Nagydíjon vált egyértelművé, amikor a váratlan forróság jelentősen rontotta az autó általános teljesítményét.
„Javítottunk a hűtőcsomagon” – mondta James Allison technikai igazgató. „Több hűtőrész került az autóra, amit szezon közben elég nehéz megtenni anélkül, hogy ne kapnánk érte rengeteg büntetést.”
„A holtszezonban viszont meg lehet csinálni, és nem kerül semmibe – kivéve a súlyt. Emellett a motorrészlegünk is azon dolgozott, hogy megnövelje a motor működési hőmérsékletét, ami megkönnyíti a dolgunkat a hűtés tekintetében, hiszen minél forróbb a folyadék, annál kevesebb hűtésre van szükség.”
Andy Cowell, a Mercedes motorrészlegének vezetője azt mondja, ezen a megoldáson már a tavalyi Osztrák Nagydíj előtt elkezdtek dolgozni – 2020-ra pedig sikerült újabb előrelépést tenni.
„Az év elején az autónk hűtési képessége nem volt hatékony, ami miatt néhány verseny komoly kihívást jelentett. Az első két versenyen, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy nincs elég hűtés, elkezdtünk dolgozni azon, hogy a motort magasabb hőmérsékleti határokkal működtessük.”
„Az Osztrák Nagydíjra már 4ºC-kal emelni tudtunk a vízhőmérsékleten, ami egy kicsit kezelhetőbbé tette a spielbergi versenyt, de még így is nagyon fájdalmas hétvégéje volt a csapatnak.”
„Azóta pedig folytatni tudtuk ezt az emelkedést. Az idei évre komoly erőfeszítéseket fektettünk abban, hogy megbizonyosodjunk arról, a hűtőfolyadékokat magasabb hőmérsékleten tudjuk használni az erőforrásban. Ez növeli a hőmérsékletkülönbséget a hűtőfolyadék és a környezeti hőmérséklet között, így a hűtőrendszer hatékonyabban tud működni.”
„Ez viszont nagyon komoly kihívás, hiszen a motor jelentős része alumíniumból készül, és az alkalmazott hőmérsékletek miatt az anyag bizonyos tulajdonságai meglehetősen gyorsan csökkennek.”
„Tehát komoly mérnöki kihívás kezelni ezt egy 8 versenyes erőforrás esetében.”