A Mercedes a hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta verhetetlen a Forma-1-ben, ám természetesen mindig törekednek arra a gyártónál, hogy növeljék V6-os turbómotorjuk teljesítményét.
A csapat 2020-ban is megnyerte az egyéni -és konstruktőri bajnoki címeket a Forma-1-ben, ennek ellenére azonban bőven voltak olyan területei az erőforrásnak, melyeken dolgozniuk kellett – nemcsak a teljesítmény, hanem a megbízhatóság miatt. Az új V6-os erőforrás ráadásul innovatív megoldásokkal is fel van vértezve.
„Ez lesz a 8. szezon stabil szabályozás közepette, szóval remekül értjük már a jelenlegi hibrid erőforrásokat” – mondta Hywel Thomas, a Mercedes motorfőnöke.
„Az új erőforráson keményen dolgoztunk, hogy megtegyük a következő fejlesztési lépést. A stabil szabályozás azt jelenti, hogy egyre nagyobb kihívás még jobb teljesítményt kihozni az erőforrásból, szóval fókuszáltan kell hozzáállnunk.”
„Három fő területet határoztunk meg, amin dolgoztunk: az első, hogy folytatjuk a technológia fejlesztését. Ez egy folyamat, és úgy érezzük, hogy ismét képesek voltunk előrelépni. A második terület a megbízhatóság. Tavaly felfedeztünk néhány tervezési problémát, szóval ezeket vizsgáltuk meg, és változtattunk rajtuk.”
„Emellett pedig vannak új innovációk is az erőforrásban. Ez különösen nagy kihívást jelentett, mert a legutóbbi szezon későn ért véget, szóval a téli időszak rövidebb volt, mint általában, így kevesebb időnk volt felkészülni. Folytattuk a munkát azon, hogy jobb hőhatékonysággal működjön a belső égésű motor. A legtöbb fejlesztés az erőforrás magjában található, hogy a legtöbbet hozhassuk ki magából az égési folyamatból. Ezzel együtt pedig változtattunk a turbón is.”
Hywel Thomas kifejtette, voltak olyan megbízhatósági problémáik tavaly, amiket mindenképp meg kellett oldaniuk az új idényre.
„Dolgoztunk azon, hogy javítsunk az erőforrás megbízhatóságán. 2020-ban alumíniumstruktúrát használtunk, ami nem volt annyira megbízható, mint szerettük volna, szóval egy új ötvözetet vezettünk be a motorblokkhoz.”
„Változtattunk továbbá az energia-visszanyerő rendszeren is. Komoly kihívás vár ránk 2021-ben azért is, mert 23 versenyünk lesz a naptárban, szóval meg kell bizonyosodnunk az erőforrás megbízhatóságáról. Keményen dolgoztunk ezen a területen, és remélhetőleg ez a munka kifizetődik.”
A Mercedes motorfőnöke elárulta, a tavalyi évben használt kinetikus energia-visszanyerő rendszer nem volt a legideálisabb, ezért módosítottak rajta télen.
„Egy teljesen új tervezést vezettünk be 2020-ban, egy nagyon eltérő MGU-K-t a korábbiakhoz képest. Sikerült szolid előrelépést tenni a teljesítményt tekintve, de egy olyan tervezés született meg, amit nehéz volt gyártani és következetesen összeszerelni.”
„Számos példa előfordult arra, egy teljes ciklust kibírt az MGU-K, és pontosan azt tette, amit vártunk tőle. Voltak viszont meghibásodások is az élettartamuk közepén. 2021-ben visszaléptünk, megvizsgáltuk a tervezést, és megértettük, honnan eredtek ezek a meghibásodások.”
„Szóval az idei évre változtattunk rajta, hogy következetesebb gyártási útvonalat járhassunk be vele, ami javíthat az MGU-K megbízhatóságának növelésében.”