A silverstone-i istálló az elmúlt években még Racing Point néven szerepelt az F1-ben, ám miután a csapat tulajdonosa, Lawrence Stroll az Aston Martint is felvásárolta, adta magát, hogy a legendás brit autógyártó neve visszatérjen a királykategóriába.
A csapat tavaly a 4. helyen zárta az összetett pontversenyt, mindössze 7 ponttal lemaradva a McLarentől, Sergio Perez révén ráadásul a futamgyőzelem is összejött egyszer. A mexikói ugyan már nincs a csapatnál, helyét azonban egy négyszeres világbajnok, Sebastian Vettel vette át.
A ma bemutatott AMR21-es kódjelű versenyautó természetesen a tavalyi autó továbbfejlesztése: a koronavírus-járvány miatt az F1-es csapatok abban állapodtak meg, idén is a 2020-as kasztnikat használják majd, hogy csökkentsék a fejlesztési költségeket. Mindez azt jelenti, hogy a tavalyi autó DNS-ének mintegy 50 százalékát mentették át az új szezonra.
Fejlesztésekre persze volt lehetőség: az Aston Martin is két fejlesztési zsetont költhetett el az autó bizonyos területein, ráadásul aerodinamikai módosításokra is volt lehetőség. Sőt, szükség is volt utóbbira, az FIA ugyanis változtatott a padlólemezre vonatkozó regulákon, hogy valamelyest visszafogja az autók egyre nagyobb teljesítményét, hogy kíméljék az évek óta változatlan szerkezetű Pirelli-gumikat.
Az Aston Martin nagyjából tavaly augusztusban kezdett el az AMR21-es modell fejlesztésére fókuszálni, Andrew Green technikai igazgató pedig természetesen azt a célt tűzte ki maga elé, hogy tovább javítsanak a már egyébként is ütőképes tavalyi modellen.
Bob Halliwell, a csapat gyártási igazgatója a fejlesztési folyamat kapcsán azt mondta: „Amikor megtervezünk egy alkatrészt, elvisszük azt a kutatási- és fejlesztési részlegre, ahol leteszteljük, megvizsgáljuk, és terheléses tesztnek vetjük alá.”
„Ha egy alkatrész elsőre átmegy a teszten, akkor szinte elégedetlenek vagyunk, mert ez azt jelenti, hogy még van lehetőség a teljesítmény javítására, potenciálisan azzal, hogy csökkentjük az alkatrész súlyát. Rengeteg prototípust legyártunk, mire elkészül az optimális megoldás.”
A szerdán bemutatott új autó természetesen már nem rózsaszínbe öltözött: habár a csapat szponzora maradt a BWT, az istálló névadó támogatója a Cognizant lett, az Aston Martin 2021-es betontorpedója pedig a tradicionális „brit versenyzöld” színben pompázik.
„Bár már négy Forma-1-es csapatnál is versenyeztem, és sok éve itt vagyok, izgalommal tölt el az, hogy egy új csapattal kezdek meg egy új idényt” – mondta Sebastian Vettel.
„Versenyzőként mindig szemmel tartottam a riválisokat, és ez a csapat folyamatosan lenyűgözött engem azzal, amit csináltak, habár nem ők rendelkeztek a legnagyobb költségvetéssel. Amikor tehát Lawrence [Stroll] és Otmar [Szafnauer] megkerestek tavaly, és elmagyarázták céljaikat, azonnal nagyon motiválttá váltam.”
„Imádom az autóversenyzés történelmét, és az Aston Martin egyike a régmúlt nagy neveinek, szóval izgalmas lesz részese lenni annak, hogy 61 év után visszatérnek a Forma-1-be.”
Vettel és csapattársa, Stroll már csütörtökön pályára viszi az új versenyautót: az AMR21-est Silverstone-ban járatja be a csapat.