A maranellóiak idén kiemelkedtek a mezőnyből a motorteljesítmény tekintetében, a kanyarokban viszont egyértelműen lemaradásban voltak riválisaikkal szemben.
A 2019-es év második felében a Scuderia igyekezett növelni az autó leszorítóerejét, ennek köszönhetően pedig sikerült is előrelépéseket tenni ezen a téren.
Habár a technikai szabályok 2020-ra változatlanok maradnak, a Ferrari úgy döntött, módosít motortervezésén a következő szezonra, mert úgy érzi, többet tud kihozni V6-os erőforrásából.
„Elég sokat változtattunk az erőforráson annak architektúráját, illetve a hengereket tekintve” – mondta Mattia Binotto csapatfőnök.
„Elég nagy mértékű a dolog, mert van még ebben. Jelentős mértékű változtatásokról van szó a motoron magán.”
A Ferrari célja természetesen az, hogy megtartsa jelenlegi motorelőnyét a riválisokkal szemben, ugyanakkor viszont ki akarja küszöbölni azokat a leszorítóerőbeli hiányosságokat, melyek idén hátráltatták az istállót.
„A jövő évi autóval több leszorítóerőt szeretnénk, és a több leszorítóerő nagyobb légellenállást jelent” – magyarázta Binotto.
„Nem számítunk arra, hogy annyira nagy előnyben leszünk az egyenesekben, mint eddig. De soha nem tudhatjuk, mit csinálnak a többiek. Sok mindent tanultunk idén, és felismertünk, hogy több leszorítóerőre van szükségünk. A szezon végén láthattuk, hogy még hátrányban vagyunk.”
„Szeretnénk tehát több leszorítóerőt az autóra, és következésképpen többet dolgozunk majd a légellenálláson.”
A Ferrarinál jelenleg is a 2020-as autó terveinek véglegesítése zajlik, az előszezoni tesztekig pedig gőzerővel dolgozik a csapat.
A Scuderia február 11-én mutatja be új autóját a nagyközönségnek, 8 nappal az első barcelonai teszt előtt.
„A homologizációs folyamat zajlik. Teljesítjük a törésteszteket a homologizációhoz, de persze még fejlesztünk a szélcsatornában. De a koncepciót már természetesen meghatároztuk.”