Az eddig Toro Rosso néven szereplő csapat legjobb eredményét érte el a Forma-1-ben 2019-ben: a 6. helyen zárta a konstruktőri bajnokságot, és mindkét versenyzőjük, Daniil Kvyat és Pierre Gasly is dobogóra tudott állni egy-egy alkalommal.
A Red Bull és a Toro Rosso is a Honda erőforrásait használhatta tavaly, emellett viszont a két csapat a szabályok maximális betartása mellett több komponensen osztozott a Red Bull Technology jóvoltából.
„Semmi kétség afelől, hogy az általunk mutatott teljesítmény nagy százalékban a Red Bull Technology-val való szinergiának volt köszönhető” – mondta Franz Tost csapatfőnök a Motorsport.com című lapnak.
„Hiszen nem szabad elfelejteni, hogy a Red Bull Technology-nál vannak a legtapasztaltabb mérnökök, és szerintem ez lehet a legjobb technikai csapat, de legalábbis nagyon magas szintet képvisel a három topcsapat tekintetében. És mi csak profitálni tudunk ebből, ezért meg is tesszük!”
„2020-ban is a teljes hátsó részt innen kapjuk. Bár már 1 éves a koncepció – hiszen azt a hátsó részt és felfüggesztést használjuk, amivel a Red Bull Racing versenyzett tavaly. Mégis nagyobb előny ez számunkra, mintha magunknak csinálnánk, hiszen sem financiális erőforrásaink, sem mérnökeink nincsenek erre a feladatra. Így pedig más területekre koncentrálhatunk, amelyeken javítani tudunk a teljesítményen.”
Tost hozzátette, véleménye szerint 2021-ben még szorosabbá válik majd a küzdelem a középmezőnyben.
„Senki sem lassul le. Remélem, hogy mi jobban rákapcsolunk, mint a többiek! Attól függ, mennyire lesz versenyképes az új autó, és mennyit fejlődik a Honda. De ami azt illeti, jó csomagunk kell, hogy legyen, mert az autó most már van egy bizonyos szinten. Két tapasztalt pilótánk van, és a Honda nagyon keményen fog dolgozni a téli hónapokban, hogy javítson a teljesítményen.”
„Nehéz lesz, hiszen meg kell találni a megfelelő egyensúlyt a 2020-as autó fejlesztését tekintve, miközben már el kell kezdeni a kutatást és fejlesztést a 2021-es autót illetően is. És ez nagyban függ a financiális erőforrásoktól is.”
„Ebben a tekintetben a három topcsapatnak természetesen nagy előnye van. Ezzel tisztában vagyunk, de persze nagyon keményen fogjuk nyomni azért, hogy 2020-ban és 2021-ben is jó autóval álljunk elő.”