A világ öt legnagyobb autógyártója közé sorolt Ford pénteken jelentette be új, hosszú távra kötött együttműködését a Red Bull istállójával. A hír kapcsán számos kérdés felmerült, amelyekre a Ford Performance Motorsport globális igazgatója, Mak Rushbrook egy sajtótájékoztató keretében adott válaszokat. Az áttekinthetőség érdekében minden fontos pontot vastaggal szedtünk.
Mint Rushbrook már az elején leszögezte, a Ford semmiképp sem önállóan építi meg a 2026-os erőforrást, azonban “minden olyan területen technikai segítséget nyújt, ahol értéket tud teremteni”.
A közös erőforrást tehát a 2026-os motorszabályok szerint építik meg, melyekben megnövelik a kinetikus energiavisszanyerő-rendszer (MGU-K) teljesítményét, elhagyják a hőenergia visszanyeréséért felelős rendszert (MGU-H) és átállnak a fenntartható forrásokból származó üzemanyagok használatára. A Red Bull már megkezdte az új konstrukció fejlesztését, a következő közel egy évtizedben azonban az amerikai gyártó is a segítségére lesz.
“Ez egy nyolc évre szóló szövetség” – árulta el Rushbrook. “A következő három év során Red Bull Ford Powertrains néven, közösen folytatjuk a fejlesztést. Természetesen 2026 és 2030 között is együtt fogunk dolgozni a Red Bull és az AlphaTauri motorjain.”
A Ford a Red Bull-lal egyetemben fontosnak tartja, hogy a versenyautó minden elemét egy központban fejlesszék és teszteljék, így az új erőforrást is az energiaitalosok Milton Keynes-i bázisán csiszolják majd tökéletesre. A Ford természetesen saját szakemberekkel is megtámogatja a Red Bull törekvéseit, ennek gyakorlati megvalósításán még most is dolgoznak.
A világ egyik legnagyobb autógyártójaként a Ford elképesztő erőforrásokkal érkezik a Red Bullhoz, aminek jelentős részét a hibrid rendszer fejlesztésére fordítják majd.
“Az már most egyértelmű, hogy az üzemanyagcella, a villanymotor, a vezérlés és a szoftver a mi területünk lesz” – magyarázta Rushbrook.
A Ford a regnáló világbajnok csapathoz csatlakozott, így nem is kérdés, hogy a cél és az elvárás 2026-ban is egy futamgyőzelemre képes konstrukció megalkotása.
“A technikai együttműködést tekintve teljes értékű partnerek vagyunk. A Ford és a Red Bull minden rendelkezésre álló erőforrását arra fordítjuk, hogy a maximumot kihozzuk az új hibrid erőforrásból, így ’26-tól kezdve futam- és világbajnoki győzelmekre legyünk képesek.”
Bár ezek alapján úgy tűnhet, hogy a Red Bull a Ford erőforrásainak haszonélvezője lesz, az együttműködés mindkét irányban működik majd, és nem áll meg a hibrid motornál. A Ford ugyanis a Red Bull aerodinamikai tudására szomjazik, amit a közútra tervezett autóin kamatoztatna.
“Abban bízunk, hogy az aerodinamikai tudást átültethetjük az utcai autóinkba” – árulta el zárásképpen Rushbrook, leszögezve, hogy ennek ellenére a Forma-1-es erőforrás képezi az együttműködés szívét. Kíváncsian várjuk, mire lesznek képesek 2026-ban a Mercedes, a Ferrari és a többi nagyágyú között.