A monacói versenyző a barcelonai futam során hirtelen megpördült autójával, mivel az teljesen leállt alatta. Végül Leclerc valahogy újra tudta indítani a motort, és eljutott a bokszutcába, a Ferrari azonban úgy döntött, inkább kiállnak a versenyből.
Később aztán a csapat megerősítette, egy elektronikai probléma okozta Leclerc kiesését, a Belga Nagydíj előtt pedig a Scuderia bejelentette, alaposan kivizsgálták a történteket, és kiderült, pontosan mi is volt a gond az autóval.
„A bajnokság első felében egy olyan bajnokságot láttunk, mely során két csoport alakult ki: az egyikben három versenyző lényegében érinthetetlen volt, a másikban pedig mindenki néhány tizeden belül van egymáshoz képest” – mondta Enrico Gualtieri, a Ferrari motorfőnöke.
„Barcelonában nagy árat fizettünk a rossz megbízhatóságért, mostanra pedig sikerült azonosítanunk a problémát az elektronikai vezérlőegységben, ami Charles kiesését okozta.”
„De küszködtünk azzal is, hogy nem maximalizáltuk az időmérős teljesítményünket, ami miatt nehéz helyzetbe kerültünk a versenyen. A jelenlegi nehézségekkel tisztában vagyunk, és a munkára kell koncentrálnunk az előttünk lévő hétvégére készülve.”
„A legfőbb cél, hogy biztosítsuk a versenyzők számára azt, hogy a legtöbbet hozhassák ki az SF1000-es versenygépből.”
„Optimalizálnunk kell az autó-erőforrás csomagot, jól kell dolgoznunk a garázsban, a legjobb stratégiával kell előállnunk, és hatékonynak kell lennünk, amikor a változó körülményekre reagálunk.”