A brit istálló parádés formában vágott neki a 2023-as F1-es bajnokságnak, Fernando Alonso révén számos dobogós eredményt is szerzett, és gyakran a Red Bull legfőbb riválisának bizonyult – a legutóbbi versenyeken azonban nem tudott a dobogós helyekért harcolni, és látszólag lemaradt több ellenfelével szemben is. Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke a Belga Nagydíj előtt elárulta, arra jutottak, hogy az elmúlt időszak küszködéséhez hozzájárultak a fejlesztések, illetve a beállításokkal kapcsolatos döntések is.
„Az, ahogy fejlesztettük az autót, nagyon komplex. Az ember változtat egy dolog, de persze az soha nem egy dolgon változtat. Mindig vannak mellékhatások, amikor elvégzünk bizonyos módosításokat” – mondta a szakember. „És mérlegelni kell, hogy például használunk-e egy olyan elemet, ami több leszorítőerőt biztosít, ám eltérő karakterrel rendelkezik – vagy fordítva.”
„És úgy gondoljuk, hogy egy-két helyzetben nem jó döntést hoztunk.”
Krack elárulta, az elmúlt időszakban már megvolt a gyanújuk, hogy talán rossz utat választottak, ám ez csak a Magyar Nagydíjon vált nyilvánvalóvá.
„Nyilván már láttuk korábban is, de szerintem Magyarországon került a helyére a kirakós utolsó darabja. Ez egy olyan pálya volt, ahol arra számítottunk, hogy egy kicsit versenyképesebbek leszünk, de nem voltunk. És ezek az adatok mutattak rá arra, hogy talán nem jó irányba mentünk el.”
A csapatfőnök kifejtette, a silverstone-i bázison most gőzerővel dolgoznak azon, hogy a fejlesztési irányvonal nem várt, kellemetlen következményeit orvosolják. Reményei szerint a következő versenyekre tervezett új fejlesztésekkel sikerül előrébb lépniük.
„Nagyon magabiztosak vagyok. Beletelt pár hétbe, mire azonosítottuk a problémákat, és megerősítettük ezeket. Az ember elmegy egy versenyhétvégére, szembesül problémákkal, amik aztán a következőn egy kicsit mások. Szóval mindig várni kell egy kicsit. Lehet feltenni új elemeket az autóra, csak, hogy felkerüljenek, de mi nem ezt akarjuk.”
„Viszont meggyőződésünk, hogy előrelépést jelentenek majd azok a megoldások, melyeket felvonultatunk a következő versenyeken.”
Fernando Alonso, a csapat kétszeres világbajnoka nemrég arról beszélt, azt gyanítja, a Pirelli abroncsainak szerkezetváltozása Silverstone-ban hozzájárulhatott az Aston Martin visszaesésének. A csapatfőnök viszont nem így látja.
„Ez egy könnyű kifogás lenne, nem igaz? Mi úgy látjuk, hogy van apró különbség a gumik között, de a biztonságra hivatkozva változtattak. És mindenkinek használnia kell őket, szóval mindenkire ugyanúgy vonatkozik.”
„Szóval szerintem ezt nem kellene kifogásként használnunk a versenyképességünkre, hiszen a folytatásban is ugyanezeket a gumikat kell használni. Szóval tanulnunk kell róluk, amennyit csak tudunk, és tovább kell lépnünk.”