Hamilton így az időmérő edzés után 10 rajthelyes büntetést kap majd Isztambulban, hiszen ebből a komponensből idén már a negyediket használja fel. Mindez azt jelenti, hogy legjobb esetben is a 11. helyről kezdheti meg a futamot.
De vajon miért nem cserélte ki a komplett erőforrást a Mercedes, bevállalva azt, hogy a bajnoki éllovas a mezőny végéről rajtoljon a vasárnapi futamon? Erre a német istálló mérnökigazgatója, Andrew Shovlin adta meg a választ!
„Szimuláljuk az összes versenyt a szezon végéig, és van egyfajta balanszírozás a megbízhatósági problémák kockázatát illetően” – mondta a szakember a Sky Sports F1 televíziónak.
„Nyilvánvaló, hogy amit nem szeretnénk, az az, hogy egy verseny során hibásodjon meg, és aztán be kelljen vállalnunk a büntetést. És ott van még a teljesítmény, mint összetevő, hiszen az erőforrások veszítenek valamennyi lóerőt, ahogy haladunk előre az élettartamukban.”
„Most ez a 10 rajthelyes büntetés az, ami leginkább hozzájárul a megbízhatóság kérdéséhez, a teljesítményt pedig maga a belső égésű motor jelenti. Szóval jobb bevállalni a 10 rajthelyet, mint a mezőny végéről indulni.”
Shovlin elárulta, függetlenül attól, hogyan alakul az időmérő, nagyon valószínűtlen, hogy további komponenseket cserélnek a hétvége során ebben az erőforrásban.
„Tényleg valószínűtlen, mert sok kellemetlen munkával jár elkezdeni kicserélni ezeket az összetevőket egy versenyhétvége során” – magyarázta.
„Szóval elégedettek vagyunk ezzel a döntéssel, és valószínűleg tartjuk is magunkat hozzá.”
Isztambulban egyébként lehet előzni – ezt annak idején, még a GP2-es sorozatban maga Hamilton is bizonyította, amikor a mezőny végéről küzdötte fel magát. Shovlin abban bízik, a brit ezúttal is előre tud majd törni.
„Kitalálni azt, hogy mennyire könnyű előzni, elég nehéz dolog, hiszen az ember fejében megvannak azok a pályák, melyek jók az előzések szempontjából. Szocsiban vannak hosszú egyenesek, de küszködünk egy kicsit az alulkormányzottsággal, ez pedig megnehezíti a dolgokat.”
„Ez egy olyan pálya, ahol sok lehetőség kínálkozik – emlékezhetünk Lewis GP2-es versenyére is –, szóval izgalmasan alakulhat a vasárnap.”
Hamilton egyébként az élen zárta a Török Nagydíj nyitóedzését pénteken, adja tehát magát a kérdés, nem szúr-e ki magával a Mercedes, ha az időmérőn úgy alakul, a címvédő nagy előnybe kerül Max Verstappennel szemben az időmérőn?
„Ez a lényeg, nem igaz? Ez egy kétélű kard” – felelte Shovlin.
„Legalább könnyebb lesz felzárkózni. Elképzelhető, hogy ezen a versenyen Lewis győzhetne a pole-ból? Nyilvánvalóan, ezért is kell egyensúlyoznunk. De ez van, mindent ki kell hoznunk belőle, és remélhetőleg így is lesz esélyünk a győzelemre.”