Kiderült, Russell miért jobb Hamiltonnál az időmérőkön - F1VILÁG.HU

Kiderült, Russell miért jobb Hamiltonnál az időmérőkön

HIRDETÉS
A Mercedes egyik mérnöke engedett betekintést a kulisszák mögé, magyarázatot adva a két pilóta közötti időmérős különbségekre.

Lewis Hamiltonnak 2022 óta vannak problémái az időmérő edzéseken, legalábbis ezt látja a Mercedes pályamenti mérnökigazgatója, Andrew Shovlin. Hamilton rekordmennyiségű, 104 pole-pozícióval rendelkezik az F1-ben, a talajhatást kiaknázó autók 2022-es bevezetése óta azonban mindössze egyetlen rajtelsőséget tudott szerezni. A másik Mercedest vezető George Russell képes rendre gyorsabb lenni a hétszeres világbajnoknál.

“George az időmérőkön mindig is nagyon magasra tette a lécet. Amint bekerült a Forma-1-be, lenyűgöző volt. Még a Williamsben is kimagasló időmérőket futott. Szóval tudjuk, hogy nagyon gyors. Lewis nem titkolta, hogy a szombatok voltak a nehéz napjai. Sokat küzdött ezzel az egész autógenerációval, ami nem illik a stílusához. Munkát fektetett abba, hogy a vezetési stílusán változtasson” – magyarázta a szakember.

A Mercedes 2022 előtt sorozatban nyolc konstruktőri világbajnoki címet szerzett a Forma-1-ben, az abban az évben érkező generációváltásra azonban rendkívül rosszul reagált. Hamilton problémáit ez csak tovább tetézte.

“Rengeteg munkánk volt azzal, hogy az autót gyorsabbá tegyük, de egyben az egyensúlyon is javítani kellett, annak érdekében hogy a versenyzők az időmérőkön a határon autózhassanak. Ebben sikerült javulnunk. Mostanában George csak kis különbségekkel előzte meg Lewist az időmérőkön, ami a csapat szempontjából nagyszerű. De továbbra is dolgozunk ezen, és biztos vagyok benne, hogy látni fogunk még néhány rajtelsőséget Lewistól.”

Hamiltonnak a legutóbbi versenyhétvégén szakad meg a két és fél éve tartó nyeretlenségi szériája. Shovlin szerint a pilóta versenytempója továbbra is az erősségei közé tartozik, de az időmérőn alkalmazott agresszív stílusa miatt a hátsó gumik hajlamosak nála hamar túlhevülni.

“Különösen az egykörös teljesítménnyel küzdött. Szóval a hosszú etapokon a tempója mindig jó volt. Inkább arról van szó, ahogyan a kanyarokat támadja, aminek következtében az autó hajlamos túlkormányzottá válni, a hátsó gumik hőmérséklete pedig egyre emelkedik. Tehát a munkánk nagy része abból állt, hogy egy olyan autót adjunk neki, amelyet lehet agresszíven vezetni, és ki lehet hozni belőle a köridőt anélkül, hogy az autó hirtelen túlkormányzottá válna” – magyarázta Shovlin.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!