Mint ismert, a 2026-os idényre megváltoznak a száguldó cirkusz motorszabályai, ennek keretében pedig nagyobb teret nyer majd az elektromosság, valamint a fenntartható üzemanyagok használata is – az F1 célja ugyanis az, hogy 2030-ra karbonsemlegessé váljon a sport.
Az új technikai regulák pedig az F1-ben eddig nem szereplő gyártók számára is vonzóvá váltak, a Volkswagen Csoport már régen jelezte érdeklődését a Porsche és az Audi révén – utóbbi vállalat pedig már el is kötelezte magát a száguldó cirkusz mellett. De nemrégiben az Andretti Global és a General Motors jelentették be, hogy a Cadillac révén szeretnének csatlakozni az F1-es küzdelmekhez.
A Forma-1 technikai igazgatója, Pat Symonds nemrég elárulta, a 2026-ra tervezett motorszabályok egyik fő célja az volt, hogy kiegyenlített erőviszonyokat biztosítson az újonnan érkezők számára.
„Sok komoly célt tűztünk ki az új szabályokkal, az egyik ezek közül pedig az, hogy a 2026-os erőforrások kiegyenlített erőviszonyokat jelentsenek az újonnan érkezők számára is” – magyarázta Symonds az Autosport International rendezvényén.
„A jelenlegi Forma-1-es motor égése nagyon-nagyon más, mint egy általam hagyományosnak nevezett motor égése. Majdhogynem olyan, mint egy benzinnel működő dízel! Nagyon komplex égési folyamata van. Hiába tervezel évek óta versenymotorokat, ha hirtelen megbíznak egy Forma-1-es motor építésével, nagyon másról van szó.”
„Szóval egy kicsit ki szerettük volna egyenlíteni a feltételeket, hiszen az Audi, a Porsche és a Cadillac is felemelték a fejüket, és vannak mások is, akiket most nem neveznék meg. Ez pedig nem rossz dolog. Nagyon is jó, hogy ilyen nevek szerepelnek a sportban.”
Az Andretti és a Cadillac projektje meglehetősen megosztó véleményeket generált az elmúlt hetekben, Symonds pedig rámutatott, az F1 szívesen lát új csapatokat, ám fontos, hogy azok értéket nyújtsanak a királykategória számára.
„Nem árt, ha több autónk van – feltéve, ha minőségiek. Nem szeretnénk visszatérni a 2011-es HRT-esethez. De a sport momentán hihetetlenül sikeres, nem csoda, hogy sokan szeretnének csatlakozni, hiszen az elmúlt öt évben a sportág a költségcentrikusság helyet profitcentrikussá vált, ez pedig már valami. Szóval nem lep meg, hogy részt akarnak venni benne.”