Az FIA a szezon közepén kezdett el komolyan foglalkozni az autók delfinezésének problematikájával, és a versenyzők biztonságának érdekében a Belga Nagydíjtól már azt is megszabja, milyen mértékben pattoghatnak az autók az aszfalton a szívóhatás következtében. Tartósabb megoldásként a 2023-as szezonra előre nem tervezett technikai szabályváltozást foganatosítanának a pattogás kiküszöbölésére, előírva, hogy a jelenlegi határértéknél 25 mm-rel magasabbra kelljen állítaniuk a csapatoknak a padlólemezüket.
Az utóbbi futamokon azonban a delfinezés jelensége már jóval kevésbé van jelen a mezőnyben, mint a szezon elején, jobbára a Mercedesnek is sikerült azt kiküszöbölnie, a riválisok mégis úgy érzik, a brackley-i csapat lobbitevékenysége áll az FIA változtatási szándéka mögött, és az Ezüst Nyilak profitálnának legtöbbet a szabályváltozásokból.
A fő nehézséget azonban a feltételezések szerint nem is az élmezőny számára okozná az átállás, hanem a kisebb csapatok háza táján, amelyek számos elemet terveznek átmenteni a 2023-as autóra, ám pusztán a padlólemez megemelése ezen tervek nagy részét ellehetetlenítené.
„Jelenleg abban a fázisban tartunk, ahol a jövő évi autó fő paramétereit igyekszünk lefektetni” – idézi a Motorsport az AlphaTauri teljesítményért felelős mérnökét, Guillaume Dezoteux-t. „Olyanokat, mint hogy milyen legyen az üzemanyagtank formája és térfogata, vagy mi lenne az optimális súlyeloszlás az új autón. Ha most még megváltoztatják az aerodinamikai szabályokat, az óriási kihívás elé állítja a csapatokat, hiszen újra kell értékelnünk, hogy mindaz hogyan befolyásolja az autó teljesítményét. Innentől kezdve új becsléseket kell tennünk, de ha túl későn születik meg a döntés a szabályokról, akkor előfordulhat, hogy már elköteleztük magunkat néhány oldal lépés mellett, amelyekből már nem tudunk visszakozni.”
„Ha megemeljük a padlólemez peremeit a gyors kanyarokban szerzett leszorítóerő csökkentésének céljával, az rengeteg mindent megváltoztat, így a gumik energiaigényét és a felfüggesztés működését is. Az autó minden pontja kapcsolódik a többihez, így ha egyetlen paramétert megváltoztatunk, az tulajdonképpen minden másra is hatással lesz.”
Jan Monchaux, az Alfa Romeo technikai igazgatója a késői szabályváltozás anyagi vonzatát emelte ki: „Mivel mi egy kisebb csapat vagyunk, valamivel több elem továbbvitelével kalkulálunk, mint a nagyobb istállók. Ha a tél folyamán mindent újra kellene alkotnunk a mi kapacitásunkkal, az valószínűleg csak a munka egy részének kiszervezésével működne, ez pedig túlköltekezéssel, a fejlesztésre fordított forrásaink csökkenésével járna” – magyarázta a szakember, hogy a hinwili alakulat miért nincs felkészülve arra, hogy fél évvel a következő szezon előtt megbirkózzon a padlólemez megemelésének kihívásaival.