Komoly bajba kerülhet a Ferrari a hajrában

A bajnokság végéhez közeledve, egyre nagyobb szerepet kap a megbízhatóság, mert a tavalyi évtől a versenyzők összesen nyolc erőforrással gazdálkodhatnak, és minden egyes további motor beszerelése automatikus tíz helyes rajtbüntetést von maga után, ami a vb-címért harcban álló versenyzők számára akár végzetes is lehet.


A bajnokság végéhez közeledve, egyre nagyobb szerepet kap a megbízhatóság, mert a tavalyi évtől a versenyzők összesen nyolc erőforrással gazdálkodhatnak, és minden egyes további motor beszerelése automatikus tíz helyes rajtbüntetést von maga után, ami a vb-címért harcban álló versenyzők számára akár végzetes is lehet.

A formula1.com-on közzétett adatok szerint a Renault istálló áll a legjobban a motorok tekintetében, hiszen mind Robert Kubicának, mind pedig csapattársának, Vitaly Petrovnak még két-két új egysége van a hátralévő versenyekre.

Hirdetés
 

Ugyanez elmondható a bajnokság élén álló Mark Webberről is, aki így magabiztosan várhatja a hajrát, hiszen tudja, hogy nem kell spórolnia erőforrásaival, és végig keményen hajthat, miközben riválisainak egy ponton valószínűleg egy kicsit vissza kell venniük.

A Red Bull másik versenyzője, Sebastian Vettel még egy új egységgel gazdálkodhat, ahogy a McLaren duója is, ám a Ferrarinál nagyon nem jó a helyzet, hiszen sem Fernando Alonsónak, sem pedig Felipe Massának nincsen már új motorja.

Ez pedig azt is jelenti, hogy az olasz versenyzőinek használt egységeket kell használniuk az utolsó öt megmérettetésen.

Mindez egyébként nem feltétlenül kell, hogy problémát okozzon a hajrában, hiszen a használt erőforrásokat könnyedén vissza lehet szerelni, és papíron kell, hogy bírják a strapát, de mindenki tudja, hogy egy új egység erősebb és a versenyző is érzi, hogy még keményebben hajthatja, ami nagyobb magabiztosságot ad, különösen a végjátékban.

A Ferrari tehát nincsen könnyű helyzetben, és nagy valószínűséggel spórolnia kell használt egységeivel, így senki ne lepődjön meg, ha az olaszok versenyzői a többieknél kevesebbet köröznek majd a pénteki és a szombati szabadedzéseken a hátralévő nagydíjakon, ami egyébként nem igazán szerencsés a felkészülés szempontjából.

Motorhasználat:

McLaren Mercedes
Jenson Button 7
Lewis Hamilton 7

Mercedes GP
Michael Schumacher 7
Nico Rosberg 7

RBR Renault
Sebastian Vettel 7
Mark Webber 6

Ferrari
Felipe Massa 8
Fernando Alonso 8

Williams Cosworth
Rubens Barrichello 6
Nico Hulkenberg 7

Renault
Robert Kubica 6
Vitaly Pertrov 6

Force India Mercedes
Adrian Sutil 7
Vitantonio Liuzzi 7

STR Ferrari
Sebastien Buemi 7
Jaime Alguersuari 7

Lotus Cosworth
Jarno Trulli 7
Heikki Kovalainen 7

HRT Cosworth
Sakon Yamamoto 7
Bruno Senna 7

BMW Sauber Ferrari
Nick Heidfeld (korábban Pedro de la Rosa autója) 9
Kamui Kobayashi 7

Virgin Cosworth
Timo Glock 7
Lucas Di Grassi 7

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Komoly bajba kerülhet a Ferrari a hajrában
Norris: Verstappen a valaha volt egyik legtehetségesebb versenyző a Forma-1-ben
Jót röhögtek Norrisék a versenytársak gyerekkori fotóin [Videó]
Albon azt mondja, készen áll a visszatérésre
Az új motorérának is a Petronasszal közösen vág neki a Mercedes
A nap képe: Nem léteztek még a gumimelegítő paplanok? Ecclestone akkor is megoldotta!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!