Habár a homologizációs szabályok miatt év közben korlátozott mértékben lehet csak változtatni a V6-os erőforrásokon az F1-ben, nemrég kiderült, a Ferrari számos tervezett komponensét még nem vetette be az idei szezonban.
Miközben a legtöbb gyártó minden újítását bevetette az idény elején, és most ezzel a specifikációval kell teljesítenie a szezont, a Ferrari több alkatrészét még a 2020-as motorhoz tervezte.
Ennek köszönhetően pedig az év második felében bevetheti majd az új komponenseket. Hogy pontosan mikor, azt nem tudni, Mattia Binotto azonban azt mondja, az biztos, hogy a szeptemberi Olasz Nagydíj előtt nem.
Mindez pedig azt jelenti, hogy Charles Leclerc, aki az augusztus végi Belga Nagydíjon új erőforrást kell, hogy használjon a Hungaroringen történt balesete miatt, az eddig használt specifikációt kapja majd.
„Lesznek fejlesztéseink az erőforrásunkhoz” – mondta Binotto.
„Csak, hogy tisztázzuk a 2021-es szabályokat: lehet egy teljesen új erőforrásod 2021-re. Ez azt jelenti, hogy hozhatsz új komponenseket az erőforráshoz, legyen szó a belső égésű motorról, a turbóról, az MGU-H-ról, az akkumulátorokról, az MGU-K-ról, és a többiről.”
„Mi viszont a szezon elején nem változtattunk a teljes erőforrásunkon. Szóval vannak még olyan komponenseink, amik tavalyiak. És lesznek fejlesztéseink ezekhez. Szóval azt gondolom, jelentős lépést tesztünk majd meg a szezon végére.”
Mivel az új fejlesztések várhatóan csak Monza után debütálnak majd, a Ferrarinak nem lesz könnyű dolga a motorigényes helyszíneken.
„A spái nehéz verseny lesz számunkra, mivel 7 tizeddel lassabbak vagyunk a legjobbaknál, és ezen tizedek 60 százaléka a motor miatt van” – magyarázta Binotto.
„Hiányzik ez a legjobbakhoz képest, ezért gondoljuk úgy, hogy jelenleg a Mercedes és a Honda mögött vagyunk. És egy olyan pályán, mint a belgiumi, ahol a motor nagyon sokat számít, a szimulációink alapján az időmérőn jelentős lesz a lemaradásunk.”