Nemcsak a Mercedes, hanem a Ferrari is átlépheti az 1000 lóerős álomhatárt V6-os motorjával 2018-ban.
Andy Cowell, a Mercedes motorrészlegének vezetője még decemberben nyilatkozott úgy, nagyon közel kerültek ahhoz, hogy átlépjék az 1000 lóerőt V6-os erőforrásukkal. Mindez azért komoly eredmény, mert a német gyártó 2016-ban jutott túl a 900 lóerőn, ráadásul tavalyi motorja a próbapadon már 50 százalékos hőhatékonysággal üzemelt.
Viszont nemcsak a Mercedes, hanem a Ferrari motorja is igazán ütőképesnek bizonyult tavaly: a GPS-adatok alapján az olaszok mindössze 15 lóerővel voltak lemaradva a Mercedestől, és olasz sajtóhírek szerint mostanra az olaszok is már az 1000 lóerős ajtón kopogtatnak.
A Ferrari mérnökei állítólag rendkívül komoly erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy „diétára fogják” V6-os aggregátjukat, a Mercedes egyik előnye ugyanis az volt a maranellóiakkal szemben, hogy erőforrásuk valamivel könnyebb volt.
A neves olasz újságíró, Lao Turrini nemrég arról számolt be, a Ferrari a Mercedeshez hasonlóan a próbapadon már elérte az 1000 lóerős csúcsteljesítményt.
Turrini szerint a Ferrari bizakodva várja az új szezont, bár a február végi, barcelonai tesztek adják meg a legfőbb válaszokat a felmerülő kérdésekre.
„Aerodinamikai oldalról a szélcsatornában mért adatok fontos lépést mutatnak, habár csak az első, barcelonai teszteken lehet jobban megérteni a helyzetet” – fogalmazott a szakíró.