Kubica még bánja, hogy 2008-ban lemaradt a vb-címről

Robert Kubica, BMW, 2008, CanadianGP2008
Fotó: BMW Motorsport
A korábbi Forma-1-es versenyző, Robert Kubica elismerte, nagyon bánja, hogy 2008-ban lemaradt a világbajnoki címről, miután csapata, a BMW leállt az autó fejlesztésével az évad közepén.

A lengyel versenyző egyetlen futamgyőzelme után, a 2008-as Kanadai Nagydíjat követően vette át a vezetést a világbajnoki összetettben, az idény féltávjánál pedig mindössze 2 pont választotta el a vb-éllovastól.

A BMW azonban viszonylag hamar átállt a 2009-es autó fejlesztésére, és a kinetikus energia-visszanyerő rendszer [KERS] bevetését a BMW F1.08-as modellje igencsak megszenvedte, miközben a McLaren és a Ferrari előrelépett a fejlesztésekkel.

Kubica az év második felében mindössze 3 dobogós eredményt szerzett, és végül visszacsúszott a pontverseny 4. helyére. Végül Lewis Hamiltontól 23 ponttal lemaradva zárta a bajnokságot, a BMW pedig a következő, 2009-es év végén kivonult a Forma-1-ből.

Kubica már 2008-ban is szóvá tette, szerinte hiba volt leállni az az évi autó fejlesztésével – véleménye pedig azóta sem változott.

„Pontosan ugyanúgy látom a dolgot, ahogy 12 éve, hiszen elvégre érintett voltam, és abba a helyzetbe kerültem, hogy sajnos érzésem szerint ez volt az egyetlen lehetőségünk arra, hogy a világbajnoki címért harcoljunk” – mondta Kubica a GP Racingnek adott interjújában.

„Nem a miénk volt a leggyorsabb autó, ez tény. Általában a leggyorsabb autó nyeri a bajnokságot – de nem mindig. Valamilyen okból kifolyólag – a többiek hibái miatt, és mert jobb munkát végeztünk a szezon elején –, habár nem a miénk volt a leggyorsabb autó, még vezettük a bajnokságot.”

„Ki kell használnod a lehetőségeidet, mert soha nem tudhatod, hogy kapsz-e második esélyt az életben. 10 év után találkoztam néhány szerelővel, akik akkor ott voltam velem, és ők pontosan ugyanígy látják. És bánják a dolgot, mert végül nem kaptunk újabb esélyt.”

Kubica három versennyel a világbajnokság vége előtt még matematikai eséllyel rendelkezett Japánban, ott azonban a megszerzett 2. hely nem volt elég arra, hogy életben tartsa világbajnoki reményeit.

A világbajnokságot végül Lewis Hamilton nyerte meg egy nem mindennapi fináléban, ahol az utolsó előtti kanyarban dőlt el a végső győzelem sorsa közte, illetve a ferraris Felipe Massa között.

„Ilyen az igazi versenyzés – senki sem dominált” – nyilatkozta Kubica.

„A Ferrari és a McLaren erősebb volt a többieknél bizonyos pályákon, de technikai gondjaik voltak és hibázgattak. Így tudtam én vezetni a bajnokságot, és olyan sokáig harcban maradni anélkül, hogy enyém lett volna a leggyorsabb autó.”

„Emlékszem, Fudzsiban a 6. helyen végeztem az időmérőn, a csapattársam, Nick [Heidfeld] a 16. lett. Sehol sem voltunk a teljesítményt tekintve. De az első körben vezettem a versenyt, és végül 2. lettem. Biztos vagyok benne, hogy ha versenyeztünk volna azokkal az alkatrészekkel, amiket teszteltünk 3 hónappal korábban, megnyertük volna azt a versenyt.”

„Bánom még a dolgot, ugyanakkor szerencsésnek is tartom magam, hogy ilyen helyzetben lehettem – hiszen rengeteg tehetséges versenyző van, aki soha nem kap erre esélyt.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Az F1-es Stájer Nagydíj TV-közvetítései