Az energiaital-gyárosok agresszív fejlesztési tervvel rukkoltak elő az idei szezonra, most azonban már gőzerővel fókuszálnak a jövő évi, RB19-es kódjelű versenyautóra, mellyel természetesen 2023-ban is a világbajnoki címet tűzik ki célul. Az idei bajnokságból négy verseny van már csak hátra, és bár kisebb újítások még felkerülnek az autóra, jelentős fejlesztésekre már nem számíthatnak Verstappenék – minderről Rob Marshall, a Red Bull technikai vezetője beszélt.
„Most már minden figyelmünket 2023-ra fordítjuk. Nagyon minimális újítások jönnek még, de nem lesznek jelentős fejlesztések az Abu Dhabi Nagydíjig” – mondta a szakember az F1 Nation Podcastben.
A legutóbbi fejlesztések Szingapúrban kerültek fel a Red Bull autójára, a csapat itt egy vadonatúj padlólemezt vitt pályára – minderről Paul Monaghan, az istálló főmérnöke beszélt.
„Néhány milliméteres változtatás volt itt-ott, de meg tudtuk oldani így, miután Belgiumban, Hollandiában és Olaszországban sem voltak sérülések a padlólemezeinken. És aztán jöhetett a szingapúri fejlesztés, amit szerettünk volna bevezetni az Európán kívüli versenyek kezdetén, nem pedig féltávnál. Ezért választottuk Szingapúrt” – mondta Monaghan.
A szakember beszélt arról is, sok tényezőtől függ, hogy milyen ütemben viszik pályára az újításokat a szezon második felében.
„Sok tényezőtől függ. Például attól is, hogy az Abu Dhabiig vezető úton veszítettünk-e el alkatrészeket. Ennek nagy hatása van” – magyarázta. „Hogy az alkatrészek gyártása és szállítása összhangban van-e azzal, amit várunk tőlük? Hogy megoldja-e az autó gyengeségeit, vagy esetleg pótlásról van szó?”
„Hogyha például elviszünk Abu Dhabiba bizonyos fejlesztéseket, azzal utalgatunk-e a riválisainknak arra vonatkozóan, hogy mit szeretnénk csinálni jövőre? Szóval rengeteg tényező játszik szerepet ebben a döntéshozási folyamatban.”