A szóban forgó gyárépületet még 1990-ben építtették a silverstone-i pálya tőszomszédságában, és közel másfél évtizeden át szolgált a Jordan istálló otthonaként. Az istálló eladását követően is jó szolgálatot tett, hiszen a Midland, majd a Spyker istálló főhadiszállásaként használták, és 10 éven át készültek itt a Force India csapatának versenygépei.
2018-ban az istállót Lawrence Stroll vásárolta fel, a Racing Point csapatát pedig 2021-ben nevezték ki az Aston Martin gyári csapatává – az új gyár építési munkálatai pedig jó ideje zajlanak már. A kivitelezési munkálatokért felelős projektmenedzser, Guy Austin a minap elárulta, pontosan mi is lesz a sorsa a legendás gyárépületnek.
„Én feleltem a tervezési -és építési munkálatokért Eddie Jordan számára is 1990-ben” – fogalmazott a szakember. „Hogy mi a terv itt? Nos, amit átköltözünk az új 1-es épületbe, ezt lebontjuk jövő nyáron, ami sok szempontból egy szomorú nap lesz.”
„Le fogjuk cserélni egy új épületre. És hogy mi is lesz ebben az épületben? Nos, itt lesz a személyzeti étterem, az edzőterem, a fitneszstúdió. És egy elég nagy logisztikai bázis. A rengeteg tengerentúli verseny miatt manapság a logisztika egy rémálom. Rengeteg helyre van szükségünk a pakoláshoz és a kipakoláshoz. És itt lesznek a szimulátoraink is.”
„Mindhárom gyárépületünket hidakkal kötjük majd össze, szóval a személyzetnek soha nem kell majd kimenni a szélbe és a hidegbe a télen! De elég sokat kell majd sétálni egyik végéből a másikba: a kampusz egyik vége mintegy 400 méterre lesz a másiktól, szóval tisztességes távolságra…”