Leclerc remek formában indította a monacói hétvégét, hiszen a pénteki edzésnapon ő volt a leggyorsabb, majd a szombati, utolsó gyakorláson sem volt ellenfele. Az időmérőn aztán sikerült újra felvennie a ritmust, majd egy remekbe szabott körrel megszerezte a rajtelsőséget is Monacóban.
A kvalifikációt követően ugyanakkor a 26 esztendős versenyző elárulta, az utolsó tréninget követően ki kellett cserélni a motort Ferrarijában.
„Ugyanolyan jó érzés a pole, mint az első alkalommal. Szerintem Monacóban sokkal több érzelem és feszültség van az autóba ülés előtt, mint a naptár bármely más helyszínén” — magyarázta Leclerc. „Szóval igen, amikor befejezed a kört, és hallod, hogy te vagy az első helyen, az mindig nagyon különleges érzés. Korábban talán az érzelmek tovább tartottak, de most, hogy már kétszer is pole pozícióból indultam korábban és nem nyertem, ami végső soron a legfontosabb, az jár a fejemben, hogy a lehető legjobban felkészüljek, és mindent megtegyek, amit csak lehet.
„A hétvége hihetetlen volt egészen a harmadik edzés utánig, amikor is probléma adódott a motorommal, és az utolsó pillanatban motort kellett cserélni, ami elég nehéz volt. Szerencsére nem volt következménye a hétvégémre nézve.”
Leclerc elárulta, az időmérőn sem mentek simán a dolgai, így nehéz volt felvenni a ritmust.
„A Q1-ben nagyon nehéz volt, ráragadt egy matrica, egy szponzormatrica az autómra. Ez akkor elég fontos volt, és eléggé lelassított minket. Aztán kijöttünk a bokszba, levettük a szponzormatricát az első szárnyról, és újra kimentünk. Ez már eleve elég nehéz volt, mert Monacóban az időmérőn egyszerűen csak kint akarsz lenni és normális köröket futni, így csak imádkoztam, hogy ne legyenek sárga vagy piros zászlók utána.”
„Szerencsére minden rendben volt. A Q2-ben kicsit jobban küszködtünk az autó egyensúlyával. Nem éreztem rá rendesen. De a Q3-ban végeztünk néhány módosítást, különösen az első szárnyon és a beállításokon, valamint a vezetési stílusomon is módosítottam, és újra megtaláltam a tempót, így kicsit boldogabb elégedettebb voltam a Q3-ban. De valamiért érzésre jobb volt a második és harmadik edzésen.”
„Rendkívül elégedett vagyok a körömmel. Nagyon-nagyon elégedett vagyok az autóval, és eddig igazán jó hétvégénk volt. De ahogy mondtam, nem szabad, hogy elszálljunk ettől a rajtelsőségtől. Most is úgy próbálunk hozzáállni a versenyhez, mint bármelyik másikhoz. Nyilvánvaló, hogy ez itt Monaco, a pályapozíció nagyon fontos, és megpróbáljuk maximalizálni a versenyünket és megszerezni a győzelmet.”