A Ferrari versenyzői tavaly rendkívüli mértékben küszködtek az autó kiszámíthatatlanságával, Leclerc-ék azonban már a szimulátorban tapasztaltak alapján is állították, idén más lesz a helyzet, és a csapat SF-24-es kódjelű modellje könnyebben vezethető lesz a szezon során.
Leclerc azt mondja, a virtuális világban látottak szerencsére a versenypályán is megerősítést nyertek: a Ferrari új autója végre azt csinálja, amit kell, a versenyzőknek pedig nem kell tartaniuk a kiszámíthatatlanságától.
„Remek fejlődést mutatunk. Az autó újra azt csinálja, amit kell, és ez a tavalyi év elején nem így volt” — fogalmazott a monacói versenyző. „Emlékszem, az első néhány nap után sokkal jobban aggódtam, mert nagyon-nagyon komplikált volt vezetni azt az autót. Idén könnyebb, szóval jobb alapokról indulunk — de még rengeteg a tennivaló.”
„Egyelőre minden a tervek szerint megy abban a tekintetben, hogy nem voltak kellemetlen meglepetések az autó viselkedését illetően.”
Leclerc hozzátette, maga a tény, hogy az autó úgy reagál, ahogy a szimulátor alapján várták, segít felgyorsítani a fejlesztéseket.
„Az autó úgy viselkedik, ahogy viselkedett a szimulátorban, ez igazán jó jel!” — magyarázta. „De a versenyképességről még túl korai beszélni. De az már önmagában jó hír, hogy az autó pontosan úgy viselkedik, ahogy a szimulátorban. Ez lehetővé teszi, hogy fejlesszük az autót Maranellóban, a virtuális világban, ez pedig jó.”
Arra a kérdésre, hogy pontosan miben javult a csapat autója, Leclerc kifejtette: „A vezethetőségében. Az autó sokkal jobb a tavalyihoz képest. Tavaly, a teszt után nagyon-nagyon nehéz volt elindulni egy adott irányba, mert egyszerűen nem tudtuk, mit fog csinálni az autó. Megérkeztünk egy kanyarba, és nem tudtuk, hogy rendkívül túlkormányzott, vagy rendkívül alulkormányzott lesz-e. Ez nagy problémát jelentett.”
„Idén az autó nem ilyen — ami jobb kiindulási pontot jelent.”
A Ferrari versenyzője ugyanakkor figyelmeztet, a 2024-es erőviszonyokról még lehetetlen tiszta képet kapni.
„Olyan, mint minden téli teszten — magyarán szólva nem értünk semmit sem!” — mondta nevetve. „Mivel most még túl korai megmondani, fogalmunk sincs a többiek üzemanyag-szintjeiről. Az az érzésem, hogy a Red Bull sajnos eléggé elöl maradt. Nagyon lenyűgöző köridőket futottak. De ez csak az én megérzésem, nem az adatok alapján mondom — hiszen ismétlem, az adatok most nem jelentenek még semmit.”