Leclerc a 2. helyről vágott neki a suzukai versenynek, ám nem sikerült jól a rajtja, az első kanyarban pedig Verstappen kívülről próbálta megkerülni őt.
Leclerc a belső ívet védte, ám a 2-es kanyarban elkezdett kifelé sodródni, és összeütközött Verstappen Red Bulljával. A baleset következtében mindkettejük autója megsérült, Verstappen pedig körökkel később fel is adta a versenyt. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt mondta, Verstappen autója a baleset után a leszorítóerő 25 százalékát elveszítette.
Leclercet végül a versenybírók 5 másodperces időbüntetéssel sújtották baleset okozásáért, és mivel további 10 másodpercet kapott azért, mert a Ferrari nem hívta őt azonnal a bokszba sérült autójával, a 6. helyről a 7. pozícióba csúszott vissza.
„Gyengén rajtoltam. Egy kicsit összezavarodtam, láttam Sebet, ahogy bemozdul egy kicsit a rajtnál, és a reakcióidőm elég gyenge volt ezután. A rajt maga nem volt olyan rossz, de a reakcióidő nagyon gyenge volt” – mondta a Ferrari ifjú versenyzője.
„A Maxszal kapcsolatos esetben pedig hibáztam, egyértelmű. Belül voltam Seb és Lewis mögött, és elveszítettem egy kicsit az autóm elejét. Általában az embernek ezekkel kalkulálnia kell, de én nem tettem meg. Szóval igen, én vagyok a hibás.”
Leclerc végül a 3. körben hajtott a bokszba szárnycserére, ám autójának bal oldali tükre is megsérült. A verseny után nyilvánosságra kerültek olyan belső kamerás felvételek, melyeken az látszott, a 130R nevű tempós balosban jobb kezével tartotta, hogy az ne essen le – végül mégis leszakadt az autóról.
Leclerc azt mondja, amint megkapta az új szárnyat, nem érzett nagy változást az autón.
„Vezetési szempontból egy kicsit veszítettem az autó elejéből. De összességében nem került olyan sokba. Főleg, mert alulkormányzottságot jelentett inkább. Ha az autó hátulját érinti a dolog, az érezhetőbb lett volna.”