Noha Sainz vakbélműtétje miatt egy versenyt kénytelen volt kihagyni, visszatérése óta pazar formában van: Ausztráliában győzni tudott Leclerc előtt, sőt, a spanyol pilóta a két héttel ezelőtti Japán Nagydíjon is a monacóit megelőzve ért célba a 3. helyen. Leclerc ráadásul sokat küszködik az időmérőkön is, pedig az egykörös tempó korábban abszolút erősségének számított.
A 26 esztendős versenyző már Szuzukában is arról beszélt, a gumik előkészítésével állhat összefüggésben az időmérős gyengélkedés, és mihamarabb próbál felülkerekedni a problémán, hogy jó formában rukkolhasson elő a folytatásban. A Kínai Nagydíj helyszínén, Sanghajban arról kérdezték őt, elképzelhető-e, hogy csapattársa, Sainz jobban alkalmazkodott a Ferrari idei autójához, mint ő.
„Azt gondolom, egyszerűen csak jobb munkát végez. Bahreinben nehéz volt összehasonlításokat végezni, mert én problémákkal küszködtem, de ettől eltekintve erős hétvégénk volt” — fogalmazott a Ferrari versenyzője. „Azonban a legutóbbi két versenyen egyszerűen erősebb volt. Most rajtam a sor, hogy dolgozzak, különösen az időmérős tempón, ami általában az erősségem.”
„Nehézségeim voltak azzal, hogy összerakjam a köreimet; nagyon vékony a határ az ideális kör és a teljesen rossz kör között, illetve a gumik megfelelő tartományba hozása terén. Eddig ez nehezebben ment, mint Carlosnak, aki nagyon magas szinten vezet. Sokat dolgoztam ezen. Általában, amikor egy adott területen dolgozom, bizakodó vagyok a gyors javulás tekintetében. Nem aggódom, de nyilvánvalóan most be kell bizonyítanom ezt a pályán is, kezdve pénteki az időmérővel.”
Leclerc a hétvége kapcsán arra számít, sikerül közelebb kerülniük a Red Bullhoz, mint Japánban, a szuzukai pálya ugyanis egyértelműen az energiaital-gyárosok autóinak kedvezett.
„Úgy gondolom, papíron ezen a pályán erősebbek lehetünk, mint Szuzukában, de ugyanaz a hozzáállás: még mindig úgy vélem, hogy a Red Bull lesz a favorit ezen a hétvégén” — folytatta a monacói. „Csak magunkra kell koncentrálnunk, mert könnyű hibázni, ahogy láttuk azt a szuzukai időmérőn is. Sombaton nem végeztem jó munkát, és ilyenkor nem a negyedikről az ötödikre esünk vissza, hanem a negyedikről a nyolcadikra.”
„Azt gondolom, a versenyen közelebb lehetünk. De majd meglátjuk, régóta nem versenyeztünk itt. Láttam, hogy a pályát festették, vagy valami furcsaság volt rajta, figyelembe kell vennünk, hogy hogyan viselkedik az autónk rajta, és mi lesz a fő korlátozó tényező a versenyen. De papíron közelebb kell, hogy legyünk hozzájuk.”