A monacói versenyző kieséssel zárta a katalán versenyhétvégét: bár jó úton haladt a pontszerzés felé, a 37. körben versenyautójával megpördült az utolsó előtti kanyarban.
„Az egész autó kikapcsolt. Teljesen blokkolta a hátsó kerekeket. Nem tudom, mi történt. Még a csapat sem tudja. Ki kell vizsgálnunk” – mondta Leclerc a futam után, majd kiderült az is, amikor autója leállt, már felkészült arra, hogy kiszálljon az autóból, így kikapcsolta a biztonsági övét is.
Igen ám, csakhogy sikerült újraindítania versenygépét, és folytatta a körözést.
„Próbáltam elindítani a motort, de az nem indult. Szóval kikapcsoltam az övet, hogy felkészüljek a kiszállásra. De aztán megkértek, hogy próbáljam meg még egyszer, és aztán beindult. Szóval utána nem volt bekapcsolva az övem, így ki kellett álljak.”
Leclerc az újraindulás után még két kört megtett az autóval a barcelonai pályán, de szólt a Ferrarinak, hogy ki kell állnia a bokszba.
„Meggyőződésem, hogy senki sem fog örülni annak, hogy biztonsági öv nélkül vezetek!” – mondta mérnökének, majd jelezte azt is, szüksége lesz egy új csatra is. Ez viszont nem állt készen, így az istálló úgy döntött, feladják a futamot.
A Forma-1 versenyigazgatója, Michael Masi elárulta, folyamatosan figyelte Leclerc rádiókommunikációját a megpördülés után, és közel állt ahhoz, hogy beküldje a biztonsági autót.
„Hallgattam Charles rádiózását és a kommunikációját a csapattal, monitoroztam azt akkor is, amikor már újra járt a motor” – mondta a szakember.
„Kapcsolatba léptem a csapattal is azonnal, hogy lássam, újra fogja-e indítani a motort, vagy sem. Szóval közel volt.”