Sainz a 2., Leclerc pedig a 4. helyről vágott neki a vasárnapi versenynek, utóbbi versenyző azonban remekül kezdte a futamot, hiszen két pozíciót is javított, a verseny első felében pedig George Russellt is támadni tudta a vezetésért. Leclerc a második kerékcseréjét követően Sainz elé jött vissza a pályára, a mérnöke pedig szólt neki, hogy jelezték a spanyolnak, ne előzzön, és tartsa a pozícióját.
„Carlosnak szóltunk, hogy ne előzzön, de nagyon közel lesz. Szóltunk Carlosnak, hogy ne helyezzen téged nyomás alá, szóval csak vigyázz a gumikra” — mondta a mérnöke Leclerc-nek.
A következő pillanatban aztán Sainz az üzemmeleg gumikon elviharzott Leclerc mellett, aki ezt követően dühösen odaszúrt a Ferrarinak: „Talán próbáljátok meg spanyolul…”
Sainz végül a 3., Leclerc pedig a 4. helyen ért célba, a monacói pilóta pedig a leintést követően dühösen le is szúrta csapatát a rádión.
„Igen, tettem a dolgom, de minden kib*szott alkalommal ráb*szok, amikor kedves vagyok” — mondta Leclerc. „Még csak nem is kedves, hanem tisztelettudó.”
„Tudom, be kellene fognom, de mindig ugyanaz történik… áh, a k*rva életbe.”
Leclerc-nek aztán mondták, hogy a levezető körben szedjen össze gumitörmelékeket, de ő tovább forrongott: „Igen-igen, a k*bszott gumigyűjtés… Mi a f*szt akarunk… Francba, francba, francba! A rádió pedig még bekapcsolva maradt… Bocsánat, ez miattam van…”
A monacói aztán elismerte azt is, ő sem vezetett túl jól a futamon: „Az első etap az én hibám volt. Sz*rul vezettem…”
Leclerc a versenyt követő interjúk során már higgadtabban nyilatkozott a történtekről.
„Rendben van a dolog. Ha van ilyen vita, senki sem ismeri a hátteret” — mondta. „Nincs szükség arra, hogy belemenjek abba, amiről beszéltünk. Nem fogok többet mondani erről a vitáról.”
„Igen, frusztráló, a csapat szempontjából viszont semmin sem változtat, csak a versenyző részéről.”