Leclerc eredetileg csak csütörtökön kezdte volna az új, SF1000-es kódjelű versenyautó tesztelését Barcelonában, reggel 6 óra 45 perckor azonban telefonon ébresztette őt a Ferrari, miután kiderült, Sebastian Vettel nem érzi jól magát, így nem tud autóba ülni a szerdai nyitónapon.
A munkát így Leclerc kezdte a 2020-as autóval, az első tesztnapon pedig 131 körig meg sem állt. Bár produktív napot zárt, több mint 1 másodperccel volt lassabb az élen végző Lewis Hamiltonnál, noha lágyabb gumikkal futotta legjobbját, mint a címvédő.
A szerdán történtek éles ellentétben állnak a Ferrari tavalyi előszezonjával, amikor is Sebastian Vettel a nyitónapon a leggyorsabb volt, majd másnap Leclerc is az élen zárt a maranellóiak autójával.
Mivel azonban a remek téli formát a Ferrari nem tudta jó eredményekre váltani a 2019-es szezon elején, az idei évre változtattak egy kicsit a hozzáállásukon. Minderről Leclerc beszélt a nyitónap végén.
„Természetesen egy kicsit változtattunk a hozzáállásunkon tavalyhoz képest” – mondta a 22 esztendős monacói. „Tavaly nagyszerűen mentek a tesztek, de az első verseny már kevésbé.”
„És igen, szerintem tanultunk néhány dolgot ezzel kapcsolatban, és idén úgy döntöttünk, sokkal jobban fókuszálunk magunkra, próbálunk annyit tanulni az autóról, amennyit csak lehet az első pár napban, és egy kicsit később kezdünk el a teljesítményre összpontosítani. Majd meglátjuk, hogy kifizetődik-e.”
Leclerc azt mondja, a szerdai munka jobbára arról szólt, hogy kiderítsék, a gyárban kapott adatok megfelelnek-e a valóságnak a versenypályán.
„Nyilván új autóról van szó, de azért próbáltam a határait feszegetni. Annyira nem hajtottuk meg, de én magam azért igyekeztem jobban megismerni” – magyarázta.
„Minél több kört megteszünk vele, annál magabiztosabban érkezhetek meg Melbourne-be, szóval ebből a szempontból, a vezetést tekintve sokat tanultam. Elvégeztünk különféle teszteket is, és szerintem minden pozitív volt.”
Leclerc utalt arra, a Ferrari nem követi a Mercedes 2019-es példáját, és nem rukkol elő egy totálisan más autóval a második teszthétre. Amikor a fiatal pilótát arról kérdezték, sikerült-e növelni az autó leszorítóerejét tavalyhoz képest, így felelt: „Ezt jelenleg nehéz látni. Természetesen elég gyorsnak éreztem a kanyarokban, de mindig nehéz összehasonlítani az egyik évet a másikkal.”
„Jó kiindulási pontunk majd az első versenyen lesz, amikor a gumik is megfelelő tartományban lesznek. Itt még nagyon hűvös van, és a leszorítóerő komoly hatással van a gumikra. Szóval a lényeg, hogy olyan aerodinamikánk legyen, ami megfelelő tartományba hozza az abroncsokat. Jelenleg ezt nemigen látjuk, szóval csak magunkra fókuszálunk.”