A monacói versenyző a 15. rajtkockából vágott neki a spái futamnak, és azt tervezte, hogy bajnoki riválisához, Max Verstappenhez hasonlóan ő is átverekszi majd magát a mezőnyön. A verseny jól is indult Leclerc számára, ám a nyitókörben egy letépett sisakrosélyt-fólia autójának fékhűtőjébe került, ami miatt egy kényszerű bokszkiállást kellett beiktatnia csapatának.
Miközben Verstappen győzött Belgiumban, Charles Leclerct az 5. helyen intette le a kockás zászló, ám miután időbüntetést kapott, végül a 6. pozícióban zárta a hétvégét. Leclerc a történtek után azt szeretné, ha az F1 és az FIA elgondolkodta a szabályokon: szerinte rá kellene kényszeríteni a versenyzőket arra, hogy letépett sisakrostély-fóliáikat az autóba helyezzék el.
„Szerintem jó lenne, ha találnánk egy megoldást arra, ha esetleg a letépett fóliákat az autóba helyeznénk” – mondta Hollandiában a fiatal pilóta. „Ebben a konkrét helyzetben szerintem valaki olajat, vagy ilyesmit folyatott. Nem láttam semmit a sisakrostélyomon keresztül, és előttem ugyanígy volt ezzel mindenki.”
„Úgyhogy az első adandó alkalommal le kellett tépnünk egy fóliát, és ez az egyenesben volt. Úgyhogy fóliák repkedtek mindenütt, versenyzőként pedig ilyenkor nem sokat tehetsz.”
A belső kamerás felvételek alapján jó esély van arra, hogy Leclerc problémáit épp Verstappen letépett fóliája okozta.
„Nyilván egyáltalán nem haragszom Maxra, és nem is a versenyzők hibája ez. De talán találni kellene egy megoldást arra, hogy valahol az autóban tartsuk ezeket a fóliákat.”
Az FIA egyébként hivatalosan tiltja, hogy a versenyzők a pályán tépjék le a sisakrostély-fóliákat, a Nemzetközi Sportkódex L függelékének III-as fejezete az 1.3-as cikkelyben úgy fogalmaz: „A sisakhoz rögzített fóliákat nem lehet szükségtelenül a pályára vagy a bokszutcára dobni.”
2016-ban a sportot irányító testület igyekezett szigorúan betarttatni ezt a regulát, és igyekezett rákényszeríteni a pilótákat arra, hogy autóikban helyezzék el a letépett fóliákat, ám a versenyzők panaszkodtak, és végül Charles Whiting versenyigazgató úgy látta, nagyobb kockázattal jár az, ha a pilóták a pilótafülkében próbálják elhelyezni azokat, mintha egyszerűen kidobnák a pályára.
Ezzel kapcsolatban Leclerc hozzátette: „Gondolom, megvoltak az okai annak, hogy ezt a szabályt sutba dobták, de nem tudom, mik voltak ezek. De talán vannak más megoldások.”