A biztonság azt követően került ismét a középpontba Spa-Francorchamps-ban, hogy néhány hete, a Formual Regional versenyén egy fiatal holland pilóta, Dilano van ‘t Hoff életét veszítette. A tragédia négy évvel azután, szinte ugyanott történt, ahol Anthoine Hubert a Forma-2-es sorozat futamán halálos balesetet szenvedett.
George Russell, a Forma-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezetének [GPDA] igazgatója Belgiumban elárulta, természetesen a versenyzők között beszédtémát szolgáltatott a belga pálya biztonsága, ám végül a pilóták egyhangúlag egyetértettek abban, hogy a pálya nyomvonalán, illetve az Eau Rouge-on nem kell változtatni.
Charles Leclerc viszont úgy látja, az említett kanyar utáni egyenesben lehetne változtatásokat végrehajtani annak érdekében, hogy biztonságosabbá tegyék a pályát.
„Szerintem van pár változtatás, ami javíthatna a helyzeten. Mindenekelőtt az Eau Rouge utáni egyenesben lehetne egy kicsit kifelé tolni a falakat balra és jobbra. Ha elveszíted az uralmat az autó felett, nekivágódsz a falnak, és nagy eséllyel újra a pályán találod magad” – magyarázta a monacói versenyző.
„Szerintem ez egy olyan változtatás, amit meg kellene fontolnunk a jövőben – ahelyett például, hogy változtatunk az Eau Rouge vonalvezetésén. A pályacsíkon mindig lehet változtatni, de nem hinném, hogy ezt kellene tennünk.”
„A legnagyobb problémákat a látási viszonyok jelentik. Nehéz szavakkal megfogalmazni, mit is látunk – eltekintve attól, hogy azt mondjuk, semmit. De nem túlzunk, amikor azt mondjuk, hogy semmit nem látunk, mert esőben tényleg ez a helyzet, és ez igazán nagy probléma a Forma-1-ben, illetve a motorsportban általában az együléses kategóriákban.”
„Most már elég nagy a leszorítóerő, és rengeteg vizet vernek fel az autók, ez pedig elég sok balesetet okoz, mivel egyszerűen nem tudunk reagálni arra, ami előttünk történik. Mondani persze könnyű, ám megoldást találni jóval nehezebb. Viszont tudom, hogy az FIA rajta van az ügyön, és nyilvánvalóan igyekszik a tőle telhető legjobban eljárni.”
Mivel a hétvégi Belga Nagydíjra esőt jósolnak, Leclerc szerint az FIA-nak alaposan át kell majd gondolnia a döntéseket.
„Hogy biztonságos-e esőben elindítani a futamot? Ez egy újabb téma az FIA számára, főleg egy olyan hétvégén, mint ez, amikor is várhatóan elég sok eső lesz. A biztonság viszont a legfontosabb, ez kell, hogy legyen a prioritás. Nekünk, versenyőknek pedig nem szabad panaszkodnunk azért, mert nem körözünk semmit, hiszen az nem biztonságos a történtek tükrében.”