A monacói versenyző pazar formában kezdte az évet, és egy darabig úgy tűnt, remek esélyei lesznek arra, hogy Kimi Räikkönen 2007-es diadala után sikerre vigye a Ferrari csapatát az F1-ben. Miközben azonban a Red Bull összekapta magát, a Ferrarinál egyre több hiba mutatkozot, és a tempó tekintetében is lemaradtak az energiaital-gyárosoktól.
Leclerc-nek így végül az egyéni pontverseny 2. helyéért is nagy csatát kellett megvívnia, ám végül legyőzte Sergio Perezt, így övé lett a bajnoki ezüstérem 2022-ben. A Ferrari ifjú versenyzője a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj után beszélt arról, bár tavalyhoz képest óriási fejlődésen mentek keresztül, rendkívül frusztráló volt az, ahogy év közben lemaradtak.
„Nehéz összefoglalni az idei évet. Nyilván, ha hátralépek egyet, és megnézem, milyen messziről indultunk tavaly, akkor azt mondhatjuk, hogy lenyűgöző előrelépést tettünk” – mondta a monacói. „Viszont nem hagyhatom figyelmen kívül azt, hogy a szezon közepe számunkra rettentően frusztráló volt.”
„Viszonylag nagy előnnyel vezettük a pontversenyt, és viszonylag nagy hátrányba kerültünk. És ez frusztráló szakasza volt a bajnokságnak. Szóval igen, összességében meg kell vizsgálnunk az év során elkövetett valamennyi hibánkat, és meg kell próbálnunk javulni a következő évre.”
Leclerc hozzátette, véleménye szerint bizonyos területeken egyértelmű fejlődést értek el az elmúlt időszakban, így biztos benne, hogy jövőre ismét képesek lesznek harcolni a Red Bull-lal.
„Azt gondolom, tényleg tettünk előrelépéseket a stratégiákat illetően, és azzal kapcsolatosan, ahogy a döntéseket hoztuk a legutóbbi néhány versenyen. Sajnos nehezebb volt megmutatni ezt, mivel a tempó nem volt annyira jó, mint a szezon elején. De meggyőződésem, hogy a tempó tekintetében jövőre fel fogunk zárkózni a Red Bullhoz.”
Ha pedig szóba hozta a tempót, Leclerc-t megkérdezték arról, a „delfinezés” csökkentése érdekében meghatározott technikai direktíva mennyire vetette vissza a Ferrari teljesítményét a Belga Nagydíjtól kezdődően.
„Hogy őszinte legyek, semennyire, nem gondolom azt, hogy ez ártott nekünk. Nem gondoljuk azt, hogy ártott nekünk. De igen, nyilván elég sokat vizsgáltuk a dolgot, és nem gondoljuk úgy, hogy ebből fakadt.”
A 25 esztendős versenyző kifejtette, három terület van, melyeken mindenképpen fejlődést kell elérniük a 2023-as Forma-1-es idényre.
„Van három kulcstényező, de nehéz rangsorolni ezeket. A megbízhatóság viszont problémát jelentett az idény egy pontján, aminek megfizettük az árát később a büntetésekkel. Stratégiai szempontból is szerintem túl sok hibát követtünk el a szezon során, és ott volt a gumikezelés is. Nem voltunk kellően következetesek, amikor 100 százalékon nyomtuk.”
„A vasárnapi jó verseny volt, de voltak nagyon rossz futamaink is, és úgy tűnik, még nem is értjük, hogyan legyen jó a gumikezelésünk folyamatosan. Jelenleg erre a három aspektusra fókuszálunk. Határozottan azt érzem, hogy a stratégiát illetően már előreléptünk a legutóbbi néhány versenyen. Ezt nehéz megmutatni, mert nincs meg az a tempó, ami az idény elején. De az, ahogy kommunikálunk, és ahogy döntéseket hozunk, jobb lett.”
„Természetesen volt néhány hiba, de úgy gondolom, jobb döntéseket hozunk a verseny napján. A gumik, a stratégia, és nyilván a megbízhatóság az a három dolog, amikre fókuszálni fogunk.”