A Szingapúri Nagydíj hétvégéjén ez az ügy szolgáltatta a legfőbb beszédtémát az F1-es paddockban, a német sajtóban ugyanis elterjedt a híre, az Aston Martin és a Red Bull is a megengedettnél többet költött az elmúlt idény során – utóbbi csapat ráadásul jelentős mértékben túlléphette a 145 millió dollárban meghatározott költséghatárt.
Az osztrák csapat persze tagad, miközben a riválisok tisztánlátást követelnek: a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nagyon súlyos az ügy, miközben a Ferrarit irányító Mattia Binotto arról beszélt, akár még a hivatalosan „kis szabályszegésnek” minősülő néhány millió dolláros túlköltekezés is komoly versenyelőnnyel járhat.
A szabályszegés mértéke, és így a büntetési tételek három kategóriába sorolhatók: kisebb, jelentős, és eljárási. Az 5 százaléknál kisebb túllépés kis szabályszegésnek minősül, míg az 5 százaléknál nagyobb túlköltekezés már komolyabb szankciókat vonhat maga után. Hogy pontosan milyen büntetéseket, azt egy bírói testület állapítja majd meg – melynek döntését a Nemzetközi Fellebviteli Bíróságon lehet megtámadni.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) várhatóan szerdán, azaz ma ad tájékoztatást arról, milyen eredményre jutott a Forma-1-es csapatok éves beszámolóinak vizsgálata során.