Bár az amerikai székhelyű istálló jelenleg 15 ponttal a nyolcadik helyet foglalja el a világbajnoki tabellán, ez az állás nem tükrözi azt a jelentős előrelépést, amit a Günther Steiner által irányított alakulat 2022-ben elért. A csapat a 2021-es szezont pontok nélkül az utolsó, a 2020-ast pedig 3 egységgel az utolsó előtti helyen zárta, így sok örömre senkinek sem volt oka az istállón belül. A színfalak mögött befektetett munka azonban idén megtérülni látszik: a szezonnyitón Kevin Magnussen az ötödik helyig kormányozta új autóját, a pontszerzést pedig további két alkalommal megismételte. Mivel a tavalyi szezont az F1-en kívül töltötte, így külső szemlélőként is értékelhette a régi-új csapata hullámvasútszerű formáját.
„Volt két nagyon kemény évük. Szerintem 2019 körül rájöttek, hogy letértek a céljaik felé vezető útról. Aztán 2020-ban valószínűleg nagyon korán áthelyezték a hangsúlyt az újgenerációs autókra. Sok energiát fektettek az idei autó fejlesztésébe, a korábbi évek konstrukciói kárára. Szerintem az utóbbi két év során ezért láttunk tőlük ennyi mélypontot, és ezért tapasztaljuk a mostani feltámadást” – elemezgette a helyzetet a dán pilóta.
A Haashoz tavaly csatlakozott Mick Schumacher tisztában volt vele, hogy az F1-es debütáló éve nehéz lesz, ám ez nem szegte kedvét.
„Tudtuk, hogy nem leszünk versenyképesek, ennek ellenére olyan izgatottan vártam a versenyzést, mint az első évem során. Néha tisztában vagyunk vele, hogy nem vagyunk azon a szinten, ahol lenni szeretnénk, ezért sok múlik a hosszú távú gondolkodáson. A nehéz napok során fejlődik a jellemünk, és azokon a napokon sok múlik a pilótán.”
Bár az autója már képes rá, Schumacher Nicholas Latifin kívül az egyetlen pilóta, aki idén egyelőre egy pontot sem szerzett. Ennek kapcsán a fiatal német úgy fogalmazott, bízik benne, hogy sikerül elkapnia egy jó szériát.