Egy kellemetlen jelenséggel debütáltak az új szabályrendszer szerint megalkotott 2022-es Forma-1-es autók. Az új konstrukciók a talajhatás kiaknázásából fakadóan nagy sebességnél ritmusos pattogásba kezdtek, ami rövidtávon csak a vezetést nehezítette, hosszabb távon azonban rosszullétet és különböző fájdalmakat okozott a pilóták számára.
A jelenség különösen Kevin Magnussent viselte meg, aki Nyikita Mazepin hirtelen menesztését követően körülbelül másfél héttel a szezonkezdet előtt vált a Haas egyik állandó pilótájává. Bár a dán az F1-en kívül is aktívan versenyzett, az itteni autók jelentette terhelésre nem volt ideje felkészülni. Ennek meg is lett a böjtje, az első versenyhétvégét követően hosszú heteken át fájdalmakra panaszkodott. A pilóta egészségi állapotáról most az egyik fizioterapeutája nyilatkozott, aki elárulta: Magnussennek idegi eredetű fájdalmai lettek a folyamatos pattogástól.
„Azt hiszem, Ausztrália után beszéltem vele erről. Elmondta, hogy idegi alapú fájdalom sugárzik ki a karjaiba és az állkapcsába. Rájöttünk, hogy ez a pattogás miatt lehet. A gerince folyamatosan nyomta az idegeket. Azt hiszem, emiatt Thomas [Jorgensen, Magnussen másik fizioterapeutája] három órán keresztül edzett vele, de erre a pattogásra nehéz edzeni. Most már sokkal jobb a helyzet, mivel a csapat talált rá egy megoldást” – fogalmazott Nikolaj Madsen.
A szakember arra is kitért, egy átlagember számára mennyire nehéz elképzelni azt a mértékű terhelést, ami egy F1-es pilótát vezetés közben ér. Egy-egy edzésforma még számára is kihívást jelent.
„Néhány hete Kevinnel edzettem, amikor azt mondtam neki: oké, most próbáljuk ki ezt! Annyira nehéz volt, kikészített. Jó állóképességre is szükség van, meg aztán ott van az a specifikus mozgás, amit fékezés közben végeznek. Meg kell tartaniuk a fejüket, aztán el kell fordítaniuk a kanyarcsúcspont felé. Kanyarodás közben kell oldalra nézniük. Három-négy különböző mozdulatról van szó sok csavarás mellett, miközben folyamatosan tartaniuk kell a fejüket” – tette hozzá Madsen.