Elképesztő, mekkorát fordult az élet néhány hét alatt Kevin Magnussennel. A dán pilóta 2020 végén kiábrándultan hagyta maga mögött a Forma-1-et, hogy sportautózásba fogjon, miután a Haas néhány ígéretes eredményt követően visszacsúszott az üldőzőboly végére. Az idei szezont a Peugeot debütáló Le Mans-i hiperautójának volánja mögött töltötte volna, ám Günther Steiner tartogatott számára egy meglepetést. A Haas csapatfőnöke őt kérte fel helyettesítésre, miután a gárda menesztette Nikita Mazepint.
Magnussen így március elején visszatért az F1-be, és egész biztos, hogy nem bánta meg a döntését, ugyanis a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon a Mercedesek mögött az ötödik helyet szerezte meg. Még mindig nehezen hiszi el, hogy a régi-új csapata ekkorát lépett előre az erősorrendben.
„Ez mókás volt, igazán élveztem. Annyira jó érzés újra ilyen helyzetben lenni, óriási köszönet érte a csapatnak. Elvégre mi voltunk a középmezőny legerősebb csapata, a Mercedest majdnem végig szemmel tudtam követni. Tudom, a biztonsági autós fázis is segített ebben egy kicsit, de akkor is. Egész hétvégén ezt mondogatom, de nem hiszem el, hogy egy olyan lehetőséget kaptam. Ötödikek lettünk, őrület.”
Mivel a dán egyáltalán nem számított arra, hogy valaha még az F1-ben fog versenyezni, így a fizikai felkészülést sem űzte olyan intenzíven, mint egykor. A nyakát kissé meg is viselte az extrém terhelés, de saját bevallása szerint nem volt olyan nehéz az első versenye, mint amire számított. „Aggódtam, hogy el fogok fáradni, de néha plusz energiája van a pilótának, amikor jó helyezésekért küzd, így végül rendben voltam.”
Akármekkora is az öröm a Haasnál, a pilóta szerint egyetlen hétvége alapján nem bízhatják el magukat. „A középmezőnnyel foglalkozunk, és tudjuk, hogy ma szerencsénk volt a két [kiesett] Red Bull-lal. Ha Dzsiddában a hetedikek leszünk, az lényegében egyenlő lesz a mai eredménnyel.”