A hivatalos adatok szerint közel 40 ezren voltak kíváncsiak a német túraautó-bajnokság, azaz a DTM magyarországi vendégszereplésére – a Hungaroringre kilátogatók aligha bánták meg, hogy kikapcsolódásképp a neves szériát választották, hiszen a látványos versenyek mellett a pályán kívüli szórakozás is garantált volt.
A hivatalos adatok szerint közel 40 ezren voltak kíváncsiak a német túraautó-bajnokság, azaz a DTM magyarországi vendégszereplésére – a Hungaroringre kilátogatók aligha bánták meg, hogy kikapcsolódásképp a neves szériát választották, hiszen a látványos versenyek mellett a pályán kívüli szórakozás is garantált volt.
A három nagy gyártó, a BMW, az Audi és a Mercedes-Benz versenyautóit felsorakoztató versenysorozat nyolcadik versenyhétvégéjét tartották Mogyoródon – a DTM korábban mindössze kétszer járt hazánkban, először 1988-ban, másodszor pedig 2014-ben.
WITTMANN, AZ ÜLDÖZÖTT
A sorozat legutóbbi látogatása óta a versenyhétvégék formátuma jelentősen átalakult, hiszen ezúttal már nemcsak egy, hanem két versenyt is rendeztek. A hétvége legnagyobb kérdése az volt, a BMW versenyzője, Marco Wittmann megszerzi-e második bajnoki címét, vagy pedig a döntés a hockenheimi szezonzáróra marad.
Az már az első szabadedzésen látszott, a BMW-nek nem lesz könnyű dolga a kanyargós Hungaroringen, hiszen az Audi szemmel láthatóan bombaformában kezdte a hétvégét, a szombati első versenyen pedig az ingolstadtiak nyolc autója az első nyolc rajtkockából várhatta a piros lámpák kialvását.
A versenyt végül Wittmann legfőbb bajnoki riválisa, Edoardo Mortara nyerte meg, az Audi pedig kibérelte az első hat helyet a futamon. A BMW legjobbja Wittmann lett, ám csupán hetedikként ért célba, előnye így jócskán megfogyatkozott a pontversenyben. A Mercedes legjobb eredménye szombaton egy nyolcadik hely lett az újonc Felix Rosenqvist révén.
Bár a szombati első verseny különösebben nagy izgalmakat nem tartogatott, a rajongók bőven találtak maguknak elfoglaltságot, a három gyártó ugyanis mindent megtett azért, hogy senki se távozzon üres kézzel, élmények nélkül a Hungaroringről: a tribünök mögött játékokkal, szimulátorokkal, ajándéktárgyakkal vártak mindenkit, sőt, a nézők kedvenc versenyzőikkel is találkozhattak, és akár még a bokszutcába is besétálhattak.
MAGYAROK A PÁLYÁN
A hétvége során ráadásul magyar versenyzőkért is szoríthatott a publikum, hiszen a DTM betétszériájában, az Audi Sport TT Kupában Telek Gábor is rajthoz állt, a vendégpilóták versenyében két dobogós eredményt is szerzett.
Kamion Európa-bajnokunk, Kiss Norbert pedig egy DTM-autó volánja mögé pattanhatott, a közel 500 lóerős Mercedesszel jó néhány kört meg is tehetett a Hungaroringen, és később saját versenykamionjával szállt harcba a stuttgarti gyártó versenygépével.
Nem ő volt az egyetlen magyar, aki DTM-autóba ülhetett a mogyoródi versenypályán, hiszen a három autógyártó a hazai újságírókat is megautóztatta a hétvége során. Az F1Világ.hu munkatársa a BMW-től kapott lehetőséget, és a jelenleg a Forma-3-as Európa-bajnokság mezőnyében vitézkedő – és egyébiránt DTM-ülésre pályázó – Joel Eriksson oldalán tehetett meg 2 kört a Hungaroringen a BMW M4 DTM-mel.
A BMW motorsport-igazgatója, Jens Marquardt lapunk kérdésére reagált azokra a sajtóhírekre, melyek szerint 2017-től 18 autósra csökkenhet a DTM mezőnye. A szakember elárulta, jelenleg is zajlanak az ezzel kapcsolatos tárgyalások, végleges döntés még nem született.
„Még egyeztetünk erről. Gyártónként legalább 6 autó lesz, ez biztos, de jelenleg a teljes csomagon dolgozunk, és a legfőbb kérdés az, hogy ezzel kapcsolatban mikor születik megoldás, illetve egyetértés” – mondta Marquardt, majd hozzátette, természetesen szeretnének a jövőben is visszatérni a Hungaroringre, a 2017-es versenynaptárral kapcsolatban azonban egyelőre még szintén nincs végleges döntés.
„Az ITR-rel közösen dolgozunk ezen is. Ami engem illet, természetesen nagyon örülök, hogy visszatértünk Magyarországra, Budapestre. Nemcsak azért mondom ezt, mert a BMW 2014-ben nagyon eredményes volt itt, hanem azért is, mert nagyszerű rajongók vannak itt, a pálya egyszerűen szuper, kiváló helyen van.”
„Szóval nagyon örülök, hogy a DTM visszatért, és bízom benne, hogy a továbbiakban is ellátogatunk ide, méghozzá szünetek nélkül, kezdve a jövő évvel. Nagyon bízom benne, hogy mihamarabb meglesz a 2017-es versenynaptárunk.”
AUDI-SIKER, IZGALMAS VÉGJÁTÉK
A DTM vasárnapi versenye már jóval eseménydúsabbra sikeredett, mint a szombati, főleg azért, mert a három bajnokesélyes, Marco Wittmann, Edoardo Mortara és Jamie Green közvetlenül a rajt után egymásnak feszült.
Az Audi versenyzője, Mortara nagyon rosszul kapta el a rajtot, az 1-es kanyar előtt pedig keményen védekezett Wittmannal szemben, a német azonban elé került, a két autó összeütközött. Wittmann keresztbecsúszó BMW-je pedig Green Audiját is eltalálta.
Az első kanyarban Mattias Ekström fordult el elsőként, aki ellentmondást nem tűrő teljesítménnyel meg is nyerte a versenyt Adrien Tambay és Daniel Juncadella előtt. Utóbbi versenyző a Mercedesszel első dobogós eredményét érte el a DTM-ben, közvetlenül mögötte Marco Wittmann ért célba, és miután Edoardo Mortara nem szerzett pontot, a német elméletben tovább növelte előnyét az összetettben.
A leintés után néhány órával aztán jött a fekete leves: a padlólemez szabálytalansága miatt Juncadellát és Wittmannt is megfosztották a második versenyen elért eredményektől, a BMW éllovasának előnye így mindössze 14 pont Mortarával szemben a hockenheimi szezonzáró előtt, sőt, Jamie Green is esélyes még a bajnoki elsőségre. A Mercedes és a BMW fellebbezett a döntés ellen, jelen állás szerint azonban a harmadik helyet Antonio Félix da Costa örökölte meg a hungaroringi második futamon.
A remek eredményeknek hála az Audi a gyártók versenyében átvette a vezetést a BMW-től, a csapatok küzdelmében pedig szintén az ingolstadtiak egyik istállója, az Audi Sport Team Abt Sportsline áll az élen a BMW Team RMG-t megelőzve.
„Mindenekelőtt le a kalappal a technikai csapatunk előtt! Budapesten minden tekintetben az Audi RS 5 DTM volt a mérce. Nem szabad elfelejtenünk, hogy mi még mindig azzal az autóval versenyzünk, amivel 3 éve, miközben két riválisunknak számos engedményt tettek ez idő alatt” – mondta Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi Motorsport vezetője.
„Úgy gondolom, nagyon kifizetődő volt a DTM budapesti visszatérése, hiszen óriási tömeg látogatott ki, főleg vasárnap. És örömmel láttuk, hogy a győri gyár rengeteg munkatársa is kint volt a helyszínen, és két domináns Audi-győzelemnek lehettek szemtanúi.”
JÖVŐRE UGYANITT?
Azt egyelőre még nem tudni, hogy a DTM 2017-ben is ellátogat-e Magyarországra, ám a hírek szerint a Hungaroring egy újabb, 3 évre szóló megállapodást írhat alá a sorozat szervezőivel.
Amíg ez ki nem derül, addig pedig az idei bajnoki döntőre figyelhet a magyar publikum is, melyet október 14-16. között rendeznek majd Hockenheimban.