Maradandót alkotott a DTM a Hungaroringen

A hivatalos adatok szerint közel 40 ezren voltak kíváncsiak a német túraautó-bajnokság, azaz a DTM magyarországi vendégszereplésére – a Hungaroringre kilátogatók aligha bánták meg, hogy kikapcsolódásképp a neves szériát választották, hiszen a látványos versenyek mellett a pályán kívüli szórakozás is garantált volt.


A hivatalos adatok szerint közel 40 ezren voltak kíváncsiak a német túraautó-bajnokság, azaz a DTM magyarországi vendégszereplésére – a Hungaroringre kilátogatók aligha bánták meg, hogy kikapcsolódásképp a neves szériát választották, hiszen a látványos versenyek mellett a pályán kívüli szórakozás is garantált volt.

A három nagy gyártó, a BMW, az Audi és a Mercedes-Benz versenyautóit felsorakoztató versenysorozat nyolcadik versenyhétvégéjét tartották Mogyoródon – a DTM korábban mindössze kétszer járt hazánkban, először 1988-ban, másodszor pedig 2014-ben.

WITTMANN, AZ ÜLDÖZÖTT

A sorozat legutóbbi látogatása óta a versenyhétvégék formátuma jelentősen átalakult, hiszen ezúttal már nemcsak egy, hanem két versenyt is rendeztek. A hétvége legnagyobb kérdése az volt, a BMW versenyzője, Marco Wittmann megszerzi-e második bajnoki címét, vagy pedig a döntés a hockenheimi szezonzáróra marad.

Wittmann

Az már az első szabadedzésen látszott, a BMW-nek nem lesz könnyű dolga a kanyargós Hungaroringen, hiszen az Audi szemmel láthatóan bombaformában kezdte a hétvégét, a szombati első versenyen pedig az ingolstadtiak nyolc autója az első nyolc rajtkockából várhatta a piros lámpák kialvását.

A versenyt végül Wittmann legfőbb bajnoki riválisa, Edoardo Mortara nyerte meg, az Audi pedig kibérelte az első hat helyet a futamon. A BMW legjobbja Wittmann lett, ám csupán hetedikként ért célba, előnye így jócskán megfogyatkozott a pontversenyben. A Mercedes legjobb eredménye szombaton egy nyolcadik hely lett az újonc Felix Rosenqvist révén.

2

Bár a szombati első verseny különösebben nagy izgalmakat nem tartogatott, a rajongók bőven találtak maguknak elfoglaltságot, a három gyártó ugyanis mindent megtett azért, hogy senki se távozzon üres kézzel, élmények nélkül a Hungaroringről: a tribünök mögött játékokkal, szimulátorokkal, ajándéktárgyakkal vártak mindenkit, sőt, a nézők kedvenc versenyzőikkel is találkozhattak, és akár még a bokszutcába is besétálhattak.

MAGYAROK A PÁLYÁN

A hétvége során ráadásul magyar versenyzőkért is szoríthatott a publikum, hiszen a DTM betétszériájában, az Audi Sport TT Kupában Telek Gábor is rajthoz állt, a vendégpilóták versenyében két dobogós eredményt is szerzett.

3

Kamion Európa-bajnokunk, Kiss Norbert pedig egy DTM-autó volánja mögé pattanhatott, a közel 500 lóerős Mercedesszel jó néhány kört meg is tehetett a Hungaroringen, és később saját versenykamionjával szállt harcba a stuttgarti gyártó versenygépével.

Nem ő volt az egyetlen magyar, aki DTM-autóba ülhetett a mogyoródi versenypályán, hiszen a három autógyártó a hazai újságírókat is megautóztatta a hétvége során. Az F1Világ.hu munkatársa a BMW-től kapott lehetőséget, és a jelenleg a Forma-3-as Európa-bajnokság mezőnyében vitézkedő – és egyébiránt DTM-ülésre pályázó – Joel Eriksson oldalán tehetett meg 2 kört a Hungaroringen a BMW M4 DTM-mel.

4

A BMW motorsport-igazgatója, Jens Marquardt lapunk kérdésére reagált azokra a sajtóhírekre, melyek szerint 2017-től 18 autósra csökkenhet a DTM mezőnye. A szakember elárulta, jelenleg is zajlanak az ezzel kapcsolatos tárgyalások, végleges döntés még nem született.

„Még egyeztetünk erről. Gyártónként legalább 6 autó lesz, ez biztos, de jelenleg a teljes csomagon dolgozunk, és a legfőbb kérdés az, hogy ezzel kapcsolatban mikor születik megoldás, illetve egyetértés” – mondta Marquardt, majd hozzátette, természetesen szeretnének a jövőben is visszatérni a Hungaroringre, a 2017-es versenynaptárral kapcsolatban azonban egyelőre még szintén nincs végleges döntés.

„Az ITR-rel közösen dolgozunk ezen is. Ami engem illet, természetesen nagyon örülök, hogy visszatértünk Magyarországra, Budapestre. Nemcsak azért mondom ezt, mert a BMW 2014-ben nagyon eredményes volt itt, hanem azért is, mert nagyszerű rajongók vannak itt, a pálya egyszerűen szuper, kiváló helyen van.”

5

„Szóval nagyon örülök, hogy a DTM visszatért, és bízom benne, hogy a továbbiakban is ellátogatunk ide, méghozzá szünetek nélkül, kezdve a jövő évvel. Nagyon bízom benne, hogy mihamarabb meglesz a 2017-es versenynaptárunk.”

AUDI-SIKER, IZGALMAS VÉGJÁTÉK

A DTM vasárnapi versenye már jóval eseménydúsabbra sikeredett, mint a szombati, főleg azért, mert a három bajnokesélyes, Marco Wittmann, Edoardo Mortara és Jamie Green közvetlenül a rajt után egymásnak feszült.

Az Audi versenyzője, Mortara nagyon rosszul kapta el a rajtot, az 1-es kanyar előtt pedig keményen védekezett Wittmannal szemben, a német azonban elé került, a két autó összeütközött. Wittmann keresztbecsúszó BMW-je pedig Green Audiját is eltalálta.

6

Az első kanyarban Mattias Ekström fordult el elsőként, aki ellentmondást nem tűrő teljesítménnyel meg is nyerte a versenyt Adrien Tambay és Daniel Juncadella előtt. Utóbbi versenyző a Mercedesszel első dobogós eredményét érte el a DTM-ben, közvetlenül mögötte Marco Wittmann ért célba, és miután Edoardo Mortara nem szerzett pontot, a német elméletben tovább növelte előnyét az összetettben.

A leintés után néhány órával aztán jött a fekete leves: a padlólemez szabálytalansága miatt Juncadellát és Wittmannt is megfosztották a második versenyen elért eredményektől, a BMW éllovasának előnye így mindössze 14 pont Mortarával szemben a hockenheimi szezonzáró előtt, sőt, Jamie Green is esélyes még a bajnoki elsőségre. A Mercedes és a BMW fellebbezett a döntés ellen, jelen állás szerint azonban a harmadik helyet Antonio Félix da Costa örökölte meg a hungaroringi második futamon.

7

A remek eredményeknek hála az Audi a gyártók versenyében átvette a vezetést a BMW-től, a csapatok küzdelmében pedig szintén az ingolstadtiak egyik istállója, az Audi Sport Team Abt Sportsline áll az élen a BMW Team RMG-t megelőzve.

„Mindenekelőtt le a kalappal a technikai csapatunk előtt! Budapesten minden tekintetben az Audi RS 5 DTM volt a mérce. Nem szabad elfelejtenünk, hogy mi még mindig azzal az autóval versenyzünk, amivel 3 éve, miközben két riválisunknak számos engedményt tettek ez idő alatt” – mondta Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi Motorsport vezetője.

„Úgy gondolom, nagyon kifizetődő volt a DTM budapesti visszatérése, hiszen óriási tömeg látogatott ki, főleg vasárnap. És örömmel láttuk, hogy a győri gyár rengeteg munkatársa is kint volt a helyszínen, és két domináns Audi-győzelemnek lehettek szemtanúi.”

8

JÖVŐRE UGYANITT?

Azt egyelőre még nem tudni, hogy a DTM 2017-ben is ellátogat-e Magyarországra, ám a hírek szerint a Hungaroring egy újabb, 3 évre szóló megállapodást írhat alá a sorozat szervezőivel.

Amíg ez ki nem derül, addig pedig az idei bajnoki döntőre figyelhet a magyar publikum is, melyet október 14-16. között rendeznek majd Hockenheimban.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS