Felipe Massa úgy gondolja, hogy nagy hiba lenne, ha a hétvégi Maláj Nagydíjon mindkét hosszú egyenesében engedélyeznék a menet közben állítható hátsó szárny használatát.
Felipe Massa úgy gondolja, hogy nagy hiba lenne, ha a hétvégi Maláj Nagydíjon mindkét hosszú egyenesében engedélyeznék a menet közben állítható hátsó szárny használatát.
Bár az FIA korábban azt állította, hogy minden versenyhelyszínen csak egyetlen egyenesben biztosít mesterséges előzési lehetőséget a versenyzőknek, egyesek szerint a szövetség azon agyal, hogy a hétvégi Maláj Nagydíj mindkét hosszú egyenesében engedélyezi a hátsó szárnyelem aktiválását a résztvevőknek.
Massa azonban úgy gondolja, hogy egy ilyen lépéssel a szövetség saját maga alatt vágná a fát, hiszen túlságosan megkönnyítené az előzéseket, ami negatív hatással lenne az egész versenyhétvégére.
„A menet közben állítható hátsó szárny érdekes helyzetet teremthet, hiszen jelenleg az a terv, hogy csak a célegyenesben lehet majd aktiválni azt, ám Sepangban a célegyenes előtti egyenes a leghosszabb” – mondta a Ferrari brazil versenyzője.
„Az is igaz, hogy remek előzési pontot jelenthez, szóval most az FIA döntésére várunk, hogy a célegyenesben, esetleg a hátsó egyenesben, vagy mindkettőben használhatjuk a hátsó szárnyat.”
„A helyes döntés mind a versenyzőknek, mind a nézőknek egy jó futamot eredményezne. Személy szerint nem gondolom, hogy jó öltet lenne mindkét egyenesben engedélyezni a szárny aktiválását, hiszen az túlságosan megkönnyítené az előzéseket.”
„Meg kell találnunk a kettő között a helyes egyensúlyt. Sepangban a két leghosszabb egyenes egymást követi, így az elsőben nem kell feltétlenül előznöd, elég, ha felkészülsz arra, hogy támadási pozícióba kerülj a második egyenesben.”
Az FIA legkésőbb pénteken hoz döntést arról, hogy hol lehet majd használni a menet közben állítható hátsó szárnyat a Maláj Nagydíjon.