A brazil pilóta 15 éve nagy csatában maradt alul Lewis Hamiltonnal szemben a vb-címért folytatott küzdelemben, párharcuk során pedig fordulópontot jelentett, amikor Massa a Szingapúri Nagydíjon győztes helyzetből végül a 13. helyre csúszott vissza, és nem tudott pontot szerezni, miközben ellenfele a 3. helyen ért célba a drámai versenyen. Csak a következő évben derült ki, a Renault csapata Fernando Alonso győzelme érdekében manipulálta a szingapúri verseny alakulását, és szándékosan a falnak küldte a spanyol csapattársát, Nelsinho Piquet-t.
Massa még április elején jelezte, megpróbál utánajárni annak, hogy van-e esély a 2008-as világbajnokság végeredményének megváltoztatására. Elmondása szerint az késztette őt erre, hogy a Forma-1 korábbi teljhatalmú ura, Bernie Ecclestone eddig nem ismert részleteket árult el a ’Crashgate’ néven elhíresült botránnyal kapcsolatban.
„Úgy döntöttünk, egyelőre nem teszünk semmit. Meg akartuk óvni a sportot, megvédeni egy óriási botránytól” – mondta nemrégiben egy lapinterjúban Ecclestone. „Ezért angyali hanggal rávettem egykori versenyzőmet, Nelson Piquet-t, hogy egyelőre maradjon nyugton.”
„Akkoriban volt egy szabály, miszerint az FIA év végi díjátadója után a világbajnokság végeredménye érinthetetlen volt. Hamilton tehát megkapta a trófeát, és minden rendben volt. Elegendő információnk volt ahhoz, hogy kivizsgáljuk az ügyet. Az alapszabály szerint ilyen feltételek mellett törölnünk kellett volna a szingapúri eredményt. Ez azt jelenti, hogy nem számított volna bele a világbajnokságba. És akkor Felipe Massa lett volna a világbajnok, és nem Lewis Hamilton.”
Ecclestone nyilatkozata felkeltette Massa figyelmét: a most 41 esztendős versenyző nemrég a Motorsport.com című internetes lapnak beszélt arról, szeretne a végére járni annak, hogy lenne-e módja valahogy visszaszerezni a tőle ellopott vb-címet.
„Van egy szabály, ami kimondja, hogy amikor egy bajnokság eldőlt, attól a pillanattól kezdve, hogy a versenyző átveszi a bajnoki trófeát, a dolgokon nem lehet változtatni, még ha be is bizonyosodik a lopás” – magyarázta Massa. „Akkoriban a Ferrari ügyvédei beszéltek nekem erről. Aztán elmentünk más ügyvédekhez is, a válasz pedig az volt, hogy semmit sem lehet tenni. Szóval logikus módon hittem ebben.”
„De 15 után halljuk, hogy a kategória korábbi tulajdonosa azt mondja, hogy 2008-ban már tudott erről az FIA elnökével együtt, és nem tettek semmit, hogy ne sározzák be az F1 nevét. Ez nagyon szomorú – tudni, hogy ennek a versenynek az eredményét törölni kellett volna, és akkor enyém lenne a vb-cím. A végén én voltam az, aki a legtöbbet veszített ezzel az eredménnyel. Szóval utána fogunk járni, hogy megértsük mindezt.”
Brazil sajtóhírek szerint Massa valóban tesz is lépéseket az ügyben: az egykori F1-es pilóta felfogadott egy jogászcsapatot, akik most részletesen kivizsgálják az ügyet, illetve a 15 évvel ezelőtt történt eseményeket. Amíg a lehetőségek feltérképezése folyamatban van, Massa nem is fog nyilatkozni az ügyben.
Nemrégiben egyébként a ’Crashgate’ főszereplője, Nelson Piquet is beszélt a 2008-ban történtekről. Ő azt mondta, akkori főnöke, az F1-től évekre eltiltott Flavio Briatore „kutyaként bánt vele”.