Várhatóan még az első előszezoni teszt előtt tiszta vizet önt a pohárba a trükkös felfüggesztésrendszerekkel kapcsolatban a Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
Várhatóan még az első előszezoni teszt előtt tiszta vizet önt a pohárba a trükkös felfüggesztésrendszerekkel kapcsolatban a Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
A hírek szerint a Mercedes és a Red Bull is olyan megoldást használ, mely a riválisok, de legfőképp a Ferrari szerint ellenkezik a szabálykönyvben leírtakkal, azok ugyanis aerodinamikai előnyökkel járnak.
A Ferrari főmérnöke, Simone Resta korábban levelet írt ezzel kapcsolatban az FIA Forma-1-es versenyigazgatójának, Charlie Whitingnak, a szakember pedig akkor úgy válaszolt, álláspontjuk szerint az efféle rendszerek használatát tiltja a technikai szabályzat.
Úgy tudni, a csapatok technikai igazgatói, valamint az FIA múlt héten tovább értekeztek a kérdésről, de nem született egyetértés arról, hogy mit szabad, és mit nem a jelenlegi szabályok keretei között.
A legfrissebb hírek szerint Charlie Whiting még a téli tesztek kezdete előtt egy új technikai direktívát küld ki a csapatoknak, melyben tisztázza a felfüggesztésrendszerek használatára vonatkozó kérdéseket.
Azt egyelőre nem tudni, hogy ezzel megtiltják-e a csapatok által kifejlesztett megoldásokat, vagy pedig az efféle komplex rendszerek használatát végül engedélyezik-e. Amennyiben betiltja ezen eszközök használatát, néhány csapatnak még a szezont megelőzően módosítania kell versenyautóján.
Amennyiben pedig egyes istállók nem értenek egyet riválisaik megoldásaival, hivatalos óvást nyújthatnak be a szezon első versenyhétvégéjén, Ausztráliában.
Az első előszezoni teszt egyébként február 27-én kezdődik Barcelonában.